Časopis Poslovni savjetnik i tvrtka Proago proveli su istraživanje o načinu na koji se u Hrvatskoj dolazi do posla kako bi se saznalo jesu li presudna poznanstva ili sposobnost.
Odgovori 248 poslovnih ljudi koji su anketirani putem maila pokazali su kako su ljudi uvjereni kako je veza najbitnija za zapošljavanje, ali njihovo osobno iskustvo pokazuje kako je važnije pokazati rezultate.
Tako čak 62 posto ispitanih misli kako se po posla dolazi preko veze dok su drugi odgovori znatno manje zastupljeni: trud i dokazivanje 20 posto, adekvatno obrazovanje 11 posto, a ostali razlozi sedam posto.
Pitanja usmjerena o načinu dolaska samih ispitanika na poziciju smanjuju važnost veza. Njih 32 posto na poziciju je došlo dokazivanjem i promaknućem u tvrtki, 25 posto zadovoljilo je kriterije poslodavca na razgovoru, a tu su još privatne preporuke (15 posto), poziv poslodavca (11 posto), poznavanje vlasnika (5 posto) i drugi razlozi (12 posto)
Među načinima saznavanja informacija o ponudi poslova prednjače portali (48 posto), poznanici i kolege (36 posto) i tiskani oglasnici (osam posto), dok je utjecaj ostalih izvora mali.
Ponudu tvrtkama je slalo 38 posto ispitanika pri čemu je njih devet posto tako i dobilo posao. Visok je postotak i onih koji misle kako je slanje ponuda tvrtkama gubitak vremena (29 posto)
Na kraju vrijedi istaknuti i kako poslodavci po mišljenju ispitanika najviše cijene preporuku poznanika ili kolege (38 posto), prethodno radno iskustvo (24 posto) i sposobnost i radne navike (19 posto) dok su nešto manje cijenjeni karakter i snalažljivost (12 posto) i obrazovanje (2 posto).