Na novom ste radnom mjestu. Dobili ste posao za koji ste se prijavili i radite već mjesec – dva. Svima govorite kako ste zadovoljni, ekipa je super, nadređeni su dobri prema vama, opis posla vam se sviđa. Sve u svemu, posao i okolina kakvu ste oduvijek priželjkivali. Uvjeti u koje ste došli su vam izuzetno prihvatljivi i za sada vam se sve sviđa.
Iako su ovo sve vanjski faktori koji utječu na vaše zadovoljstvo, za održavanje ovakvog stanja velikim dijelom ćete biti odgovorni sami. Zašto? Zato što ćete morati uskladiti vlastite vrijednosti sa korporativnom kulturom.
Što to znači? Znači da ćete se morati mijenjati da biste se prilagodili vrijednostima i načinu rada tvrtke. A zašto biste se morali mijenjati? Zato što prihvaćanje kulture tvrtke dovodi do vaše produktivnosti i posvećenosti poslu što rezultira zadovoljstvom i odanošću kupaca/klijenata što opet rezultira povećanjem prihoda i profitabilnosti organizacije.
Obično se novi djelatnici ponašaju na dva načina - prvi su tihi, povučeni, nesigurni, sve im je novo i nepoznato, čak se trude biti neprimjetni. Predviđam da nećete biti baš uspješni ako se budete ponašali na takav način. Poslodavac vas nije zaposlio da biste bili neprimjetni i samo šutke odrađivali svoj posao. Tim ljudi sa kojima radite treba i želi vaše ideje. Bez obzira imate li radnog iskustva ili ste tek došli sa fakulteta, ako ste prošli njihova testiranja i intervjue, zadovoljili ste njihove kriterije i sada pokažite što znate i dokažite da su zaposlili pravu osobu za to radno mjesto.
Druga vrsta novozaposlenih su oni glasni, proaktivni, puni ideja i prijedloga, stalno nešto zapitkuju i sve ih interesira. Ako su vam to obilježja, imate puno veće šanse da uspijete i da tvrtka bude zadovoljna vama. Poslodavac želi probitačne i proaktivne zaposlenike željne znanja, one koji će predlagati promjene i dovoditi do unapređenja procesa rada. Zapitkujući i predlažući nove stvari dajete do znanja da želite učiti i napredovati.
Ponekad se način rada u organizaciji i same vrijednosti tvrtke neće podudarati sa vašima. Na žalost, na većinu stvari ćete se morati naviknuti i prihvatiti ih kao takve. Odnosno morat ćete sebe mijenjati kako biste vrijednosti tvrtke ukomponirali u vlastiti vrijednosni sustav. Darwin je rekao da ne preživljavaju najjači već oni koji se najbrže prilagode promjenama. To ne znači da morate bezuvjetno prihvaćati sve što vam se da. Misiju i strategiju tvrtke te njene osnovne vrijednosti nećete moći tako lako promijeniti. Ali način rada, procesi i procedure, radne upute su podložni promjenama. I poželjno je da se mijenjaju, odnosno unapređuju. U zadnje vrijeme organizacije nastoje smanjiti središnju kontrolu i ovlastiti pojedine zaposlenike. To znači da vam se daje na pravo da predlažete, mijenjate i inovirate. Što veći naglasak stavite na inovaciju i kreativnost, a smanjite jednostavno reagiranje na pritisak, to ćete biti uspješniji. Jack Welch je korisno savjetovao „Mijenjaj se sam prije nego što budeš prisiljen na to“. Osjećajte se sigurno pri predlaganju i eksperimentiranju (pod uvjetom da ste dovoljno istražili i proučili materiju i predvidjeli sve rizike). Svako unapređenje rada je dobro došlo i vjerujte da poslodavci to potiču i cijene. Što vam se najgore može dogoditi kad predložite neku promjenu? Mogu odbiti vaš prijedlog. I to je to, ništa strašno. Budite sigurni u sebe, naučite na greškama i predložite novu stvar. Prihvaćajte promjene kao pozitvne pomake i inicirajte ih; time radite na osobnom razvoju i na unapređenju organizacije u kojoj radite.