Devet dodatnih kvaliteta za uspjeh u karijeri

Uspjeh u životu je relativan, a za poslovni su potrebni upornost, težak rad, i druge slične osobine, ali i neke posebnosti koje će pomoći da se istaknete. Donosimo devet karakteristika koje je za portal dumblittleman.com izvdojio Amit Gupta, autor knjiga o preofesionalnom razvoju.

1. Vanserijski način razmišljanja

Sposobnost sagledavanja problema iz tuđe perspektive ili kroz različite dimenzije nužna je za bolje razumijevanje situacije. Nepostojanje iste je razlog zbog kojeg brainstorminzi često nisu uspješni - ljudi probleme sagledavaju kroz perspektivu tvrtke umjesto kroz perspektivu korisnika usluga ili kroz perspektivu učinka na okoliš.

Mijenjenjem okoline, pogleda i načina razmišljanja dolazi se do ubojitih ideja.

2. Udio u vlasništvu

Kad nitko ne želi biti suvlasnik, treba zgrabiti priliku. Budite osoba koja uskače i preuzima novi projekt, ali nemojte biti prihvatiti više nego što možete podnijeti. Kombinacija rada i posjedovanja vodi ka dugoročnom povratu.

3. Spremnost na učenje

Posao nakon određenog perioda postaje monoton, i ljudi koji ga obavljaju se počnu dosađivati i postaju lijeni. Ako izgube volju za učenje novih stvari, stječe se dojam da su se umotali u ručnik i da su zadovoljni s takvim statusom u životu i karijeri.

Učenjem se otvaraju nove mogućnosti u životu i karijeri.

4. Oko za detalje

Ako je netko dobro upućen u svoj posao, ne postoji razlog zbog kojeg ne bi bio upućen u razne komplikacije koje on donosi. U takvim situacijama potrebno je samopouzdanje kako bi se lakše odlučivalo u izboru rješenja. U dobrom okruženju, logika i ideje se jako cijene. Dok se neki ljudi prepiru, inteligentno odlučivanje alternativa je koja ostavlja dobar utisak.

5. Spremnost na pomaganje

Velik dio života su uzimanja i davanja, pa ni rad nije iznimka. Ukoliko stalno pomažete drugima, većina ce pomoći i Vama kad ih budete pitali. Ključ uspjeha je u tome da trebate biti spremni pomagati i ne biti preponosni da bi pitali da se pomogne i Vama.

6. Umrežavanje

Vaša mreža se ne bi trebala sastojati samo od ljudi u vašoj struci, vec bi trebala obuhvaćati i druge odjele. Jaka mreža uvijek služi kao potpora, ne samo radi utjecaja nego i zbog protoka informacija.

7. Sposobnost nalaženja rješenja

Ljudi vole pričati o problemima, no nisu soremni pričati o njihovom rješenju. Većina zaposlenika nema stav potreban da bi se problemi riješili, jer im nedostaje pozitivan stav uma. One koji kukaju ne treba izbjegavati, već saslušati onoliko koliko je potrebno da čujete problem za koji treba smisliti rješenje.

8. Poniznost

Arogancija ima svoje prednosti ali nikad ne privuče više ljudi nego poniznost. Dakako, potreban je pravi omjer kako vas drugi ljudi ne bi iskorištavali. Uz poznavanje posla i dozu poniznosti, uvažavanje ne može izostati.

9. Budite praktični

Ljudi su emocionalna bića i mnogi teže popularnim odlukama. Praktične odluke donesene u pravo vrijeme s pravim stavom rezultiraju dugoročnom slavom. Upamtite, ljudi koji su u vrhu, postigli su to praktičnim pristupom.