Web projekt Wimdu star je tek pet mjeseci, a zahvaljujući 90 milijuna dolara ulaganja već ima predstavnike u 25 država, među kojima je od prošlog mjeseca i Hrvatska.
Radi se o web stranici Wimdu.com namijenjenoj kratkoročnom iznajmljivanju nekretnina, pri čemu se uz standardni model iznajmljivanja nastoji postići i onaj kod kojeg domaćin nudi preporuke svome gostu, a nekada ga ugošćuje i u prostoru u kojem i sam živi.
Sjedište Windua koji u svijetu zapošljava preko 400 ljudi je u Berlinu, dok su investitori Rocket Internet i Kinnevik.
Povodom ulaska u Hrvatsku razgovarali smo s prodajnom predstavnicom za hrvatsko tržište Sanjom Bek.
Wimdu zarađuje spajanjem iznajmljivača i gostiju
Kada su pokrenute operacije Wimdua u Hrvatskoj i koliko je hrvatskih korisnika?
Prije nepunih mjesec dana, a trenutno ima preko 100 stanova u ponudi. Broj iznajmljivača je malo manji od 100 (jer neki imaju više stanova op.a.)
Ima li Windu predstavnika i u drugima državama ex-Yu regije?
Paralelno s Hrvatskom zaposlen je i predstavnik za Sloveniju.
Kakav je poslovni model Wimdua?
Mi spajamo iznajmljivača i gosta pri čemu nudimo posebno iskustvo domaćeg smještaja umjesto alternative u hotelima. Naša zarada je u proviziji - tri posto iznosa uzimamo od iznajmljivača i 12 posto od gosta.
Što je s legalnom stranom posla - plaćaju li iznajmljivači porez?
Mi smo tek tržišno mjesto, za legalno iznajmljivanje on mora imati prijavu za kratkoročni najam. Za dobivanje Rješenja potrebno je registrirati turističku djelatnost i zadovoljiti uvjete Ministarstva Turizma koji su propisani i na njihovim službenim stranicama. Što se tiče Grada Zagreba, na službenim stranicama su dostupni svi obrasci koje je potrebno ispuniti za registraciju. Ulaganje za prijavu za registraciju je isplativo u samo nekoliko popunjenih noćenja, a popunjenost stana uvijek može konkurirati cijenom, lokacijom i kvalitetom.
Kako mislite pristupati iznajmljivačima i korisnicima i imate li u planu neka sredstva za marketing na webu?
Nedavno smo na svjetskoj razini krenuli s marketingom preko tv-a, interneta i drugih medija. S obzirom da je Hrvatska dobila neku kvotu stanova, počinjemo i s marketingom Hrvatske, pa će tako biti oglasa u kojima prikazujemo stanove u Parizu, Londonu, Miamiju, npr. dvorac u Škotskoj i onda neku atraktivnu nekretninu u Hrvatskoj. Oglašavati planiramo i u Hrvatskoj i na lokalnim web stranicama.
Kad su u pitanju ljudi koji imaju stanove, njima se osobno obraćamo tražeći prihvatljive cijene na dobrim lokacijama.