E-knjige u Njemačkoj još nisu našle put do masovnog tržišta, ali prodaja bilježi rast - otkriva istraživanje Gfk na uzorku od 25.000 potrošača.
U prvoj polovini 2011. godine petina ukupne prodaje knjiga u Njemačkoj odvija se puten online trgovina – taj prodajni kanal dobiva rastuću važnost. Tiskane se knjige sve više naručuju preko interneta. Takva je prodaja u prvoj polovini ove godine narasla na 187 milijuna eura a obuhvaća preuzimanje muzike, audio knjiga, softvera, igara, videa i e-knjiga.
Prema prvoj polovini prošle godine vrijednosni porast iznosi 31 posto. Količinski rast je također oko 30 posto, a u tome su e-knjige zastupljene s oko šest posto ukupnog tržišta preuzimanja (download-a).
Između siječnja i lipnja ove godine Nijemci su potrošili oko 13 milijuna eura na e-knjige (bez školskih knjiga i sl.) i kupili su oko 1,4 milijuna naslova. To čini 60 posto prošlogodišnje prodaje a Božićne kupnje su tek pred nama. Broj kupaca iznosi oko 340.000 osoba. Tipičan kupac e-knjige je muškarac između 30 i 49 godina.
U načelu najprodavanije e-knjige odnosile su se na informiranje i zabavu (putovanja, savjeti sl.) ali trend se mijenja od Božića 2010. godine i to prvenstveno prema znanstvenoj fantastici koja danas čini 80 posto kupljenih e-knjiga. Kod tiskanih knjiga udio ovih sadržaja je malo ispod 50 posto.
Potencijal e-knjiga raste i vjerojatno će se povećati s rastom ponude ovih knjiga u Njemačkoj.
Istraživanje o e-čitaćima pokazalo je da je u srpnju 2011. gotovo 800.000 Nijemaca posjedovalo e-čitač, dok je u siječnju ove godine samo 360.000 osoba posjedovalo e-čitače.
Kako se e-knjige mogu čitati također i na tablet PC-ima, broj potencijalnih čitatelja e-knjiga raste se za daljnjih 1,5 milijuna.