Startup Stemi predstavio je danas svoje planove i potvrdio investiciju u visini 400.000 eura koju je dobio od tvrtke Infobip i poduzetnika Damira Sabola.
Nakon navedene investicije vrijednost tvrtke procijenjena je na šest milijuna eura, što bi značilo da su Sabol i Infobip njome dobili 6,67 posto vlasništva tvrtke. Stemi je novac prikupljao i ranije u Funderbeam kampanji, a u kasnijim planovima im je podizanje još jedne investicije u SAD-u.
Uvođenje novih znanja u školstvo je dugotrajan proces koji Stemi želi promijeniti, s obzirom da je to dugotrajan proces koji zna trajati i više od pet godina i rijetko kad uključuje industriju. Osnivač Stemija Marin Trošić istaknuo je kako bi djeca danas puno više trebala učiti tehnologije koje će se koristiti sljedećih godina, a puno manje povijest.
"Djeca moraju dobiti osjećaj kako je raditi u industriji" - rekao je Trošelj i naveo primjere osnivanja strtupova i financiranja ideja kroz crowdfunding kao neke od poželjnih vještina koje bi bilo dobro naučiti. Stemi školama nudi program robotike i inženjerstva koji su razvili u suradnji s američkim partnerima i koji učenicima omogućuje da osjete konkretne probleme, saznaju za njihova rješenja te zajedno s učiteljima dobiju upute za rad, Istaknuo je kako provjera znanja u njihovom slučaju ne znači učenje napamet, nego stavljanje učenika u životna situacije i gledanje kako reagiraju u njima. Osim toga, vjeruju da bi škola budućnosti trebala biti škola bez zidova, u kojoj djeca mogu surađivati s djecom iz drugih razreda, iz drugih škola, pa čak i iz drugih država, dok infrastruktura treba omogućiti učenje i u školi i kod kuča.
Osim toga, Trošelj je istaknuo kako su u današnjem društvu svi posvađani i ne uvažavaju se, isključivi su i međusobno se ne slušaju, a Stemi žele graditi zajednicu na drugačijim vrijednostima, odnosno želi se boriti za bolje društvo u ime onih koji se ne mogu boristi sami, odnosno djece.
Govoreći o investiciji, Damir Sabol je istaknuo kako bi - s obzirom na viđeno - očekivao da je Stemijev tim višestruko veći, dok je jedan od ranijih investitora Ante Magzan rekao kako se vidjelo da Stemi ima ono što je potrebno za uspjeh. Glavno tržište tvrtke je SAD, ali surađuju i s manjim brojem škola u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.