Q o svojim uspjesima, krizi na tržištu i otvaranju development centra na Filipinima

Q o svojim uspjesima, krizi na tržištu i otvaranju development centra na Filipinima

Softverska agencija Q održala je jučer popodne događaj za novinare na kojem su predstavljeni poslovanje i uspjesi tvrtke, uz komentar stanja na tržištu i nekih njihovih odluka.

O svemu su pričali CEO Filip Ljubić, CFO Goran Kovačević i People and Culture Team Lead Sara Šitum.

Q je u proteklih pet godina zabilježio 485 postotni rast broja zaposlenih i trenutno ih imaju više od 350, uz gotovo 150 milijuna kuna prihoda. U proteklih godinu dana otvorili su sales & creativity centar u Londonu te development centre u Beogradu i na Filipinima kako bi zadovoljili potrebu za developerima.

Filipinci najsličniji Europljanima

Na pitanje kako to da su pokrenuli development centar na Filipinima, Ljubić je rekao kako su uvijek razmišljali unaprijed te su pretpostavili da će 2025. godine biti još teže doći do developera, zbog čega su se odlučili potražiti ih u Aziji. Odlučili su djelovati već sad kako bi do tada imali entitet, iskustvo, znanje i zdravu bazu. Za Filipine su se odlučili jer misle da je ta katolička država mentalno i kulturološki vjerojatno najsličnija europskim državama, jer je država velika, jer je službeni jezik engleski, i jer su dosadašnja iskustva s Filipincima bila pozitivna.

Ljubić se nada kako će se rast prihoda i zaposlenih u Q-u nastaviti dosadašnjim tempom, ali je pokazao i određenu dozu opreza, s obzirom da se stanje na tržištu mijenja zbog rata u Ukrajini i financijske krize. Mnoge globalne IT korporacije dijele otkaze, a promjene se osjećaju i na hrvatskom tržištu, što se vidi i po promjeni u pristupu developera u Hrvatskoj. Developeri koje su donedavno unatoč vrlo visokim ocjenama zadovoljstva zaposlenika Q morali vrlo aktivno tražiti sada sami šalju otvorene prijave.

Kriza se osjeća i kod nalaženja klijenata

Klijenti Q-a mnoge su ugledna svjetske tvrtke poput američkog Manpowera, britanskog The Timesa, švicarskog Airexa, njemačkog Medija i arapskog Takamola, a kriza je utjecala i na dogovaranje novih poslova, zbog čega je Q nedavno zaposlio tri nove osobe zadužene za prodaju. Kad je počela kriza, odlučili su i uložiti više truda u nastup na Bliskom istoku, jer su procijenili da energetska kriza neće utjecati na države bogate naftom vezane uz dolar (a ne euro).

Q na prva dva mjesta postavlja zadovoljstvo zaposlenika i klijenata, pri čemu Ljubić kaže kako su u ovom drugom ojačali i svoju poziciju, pa sad primjerice ekipa zadužena za tehnologiju u The Timesu puno ozbiljnije doživljava njihove savjete.

Imati proizvod je vrlo zahtjevno

Upitan za to jesu li razmišljali o pokretanju vlastitog proizvoda kao neke druge hrvatske IT tvrtke, odgovorio je kako su imali Jenz, ali su ga prepustili ekipi koja ga je vodila zadržavši udio u njemu jer je predstavljao distrakciju agencijskom poslovanju na koje su se fokusirali. Iz tog razloga nemaju u planu kreiranje novih consumer proizvoda.

Kako bi se u potpunosti fokusirali na development, osnivači Q-a su prije nekoliko godina prodali i tvrtku Q experience koja pruža usluge call centra. Navedena tvrtka prije pola godine ponovno je prodana britanskoj tvrtki Taskus.