Analitička kuće IDC Adriatics organizirala je prvu konferenciju na temu objedinjenih komunikacija IDC Unified Communications & Collaboration Roadshow 2012 na kojoj su svoja rješenja iz područja poslovnih komunikacijskih sustava predstavile vodeće svjetske ICT tvrtke.
(Foto: Boris Žitnik, direktor IDC Adriaticsa na konferenciji)
Cilj IDC-eve konferencije je predstavljanje prednosti koju napredna rješenja za objedinjenu komunikaciju kroz integraciju uređaja, aplikacija i usluga predstavljaju za procese odlučivanja u poduzećima, smanjenje komunikacijskih troškova, smanjenje izdataka za poslovna putovanja i troškova administriranja, rekao je direktor IDC Adriaticsa Boris Žitnik u svom pozdravnom govoru. Pred stotinjak IT stručnjaka, ponuđača usluga i ostalih zainteresiranih uvod u svijet integriranih rješenja poslovne komunikacije dao je vodeći IDC stručnjak Michael Vorisek objašnjavajući kako razdvojeni komunikacijski sustavi postaju stvar prošlosti, a trendovi tržišta nameću integraciju IP, VoIP, CRM sustava podrške i videokonferencijskih rješenja u jednu cjelinu. "Tvrtke polagano prelaze iz načina razmišljanja koliko će uvođenje nekog sustava uštedjeti novaca, na koliko će povećati produktivnost zaposlenika i generirati zarade. UC&C rješenja pomažu razviti te takozvane soft benefits", objasnio je Vorisek, te dodao kako je bitno poznavati tržište kako bi se prepoznali budući trendovi i izbjegli mogući problemi implementacije. Prema njemu trenutno su najaktualniji sustavi enterprise videokonferencijskih poziva koje ostvaruje oko 18 posto rast na globalnoj razini, BYOD (bring your own device) politika tvrtki koje svojim zaposlenicima omogućavaju korištenje privatnih računala i mobilnih uređaja u poslovne svrhe, rješenja iz virtualizacije i oblaka te integracija društvenih medija u enterprise rješenja. "Nekoć je bilo cool imati IM i razne wiki forume za komunikaciju unutar tvrtke, međutim danas je cool integrirati društvene mreže u poslovna okruženja preko kojih zaposlenici mogu razmjenjivati ideje, kontakte i ostale informacije. Takvi sustavi se mogu koristiti i prema "van" tj. prema krajnjem korisniku, na primjer netko postavi pitanje preko službenog profila tvrtke na nekoj društvenoj mreži, a integrirani sustav automatski provjerava koliko ta osoba ima virtualnih sljedbenika ili Facebook prijatelja i prema tome rangira važnost upita", objasnio je Vorisek.
Važna su i Social business rješenja
U nastavku konferencije svoje poslovne sustave objedinjenih komunikacija predstavile su partner tvrtke IDC-evog Roadshowa, IBM Avaya, Cisco Systems, Microsoft i SAP koje imaju u ponudi softverska i hardverska rješenja za integraciju svih elemenata komunikacije potrebna u modernom poslovanju. Tihomir Cirkvenčić, voditelj prodaje za IBM, zamijenio je najavljenog Gary Kearneya koji nije uspio doputovati iz inozemstva i održao prezentaciju IBM-ovih sustava Connections i Sametime te se osvrnuo na prethodno spomenute komunikacijske trendove. "Bitan je takozvani social business; tvrtka nema samo Facebook ili LinkedIn profil nego interno koristi transparentno komuniciranje. Cilj je pojednostaviti proces kroz koncept dostupnosti i mobilnosti", rekao je Cirkvenčić te se također dotakao BYOD modela navodeći kako u IBM Hrvatska oko deset posto zaposlenika koristi u poslovanju vlastita Mac prijenosna računala. Avayin predavač Gavin Stewart predstavio je njihov Flare mobilni sustav koji je osmišljen za agregaciju svih oblika komunikacije kroz touchsscreen uređaj s naglaskom da cijeli sustav bude intuitivan i jednostavan za korištenje. "Jedan moj kolega iz Irske je izjavio kako sustav mora biti tako dizajniran da ga može bez objašnjenje koristiti najgluplja osoba u nekoj kompaniji", duhovito je objasnio Stewart.
Misterij četkice za zube
Nakon kratke pauze Martina Herceg Jungić iz Cisca govorila je o virtualnim računalnim okruženjima koja su sastavni dio nove ere odmicanja od osobnih računala u kojoj korisnici svoje radno ali i privatno vrijeme provode koristeći mobilne uređaje, aplikacije i rješenja u oblaku, a sve manje sjede za računalom. "Bitna je mreža koja povezuje sve te sustave i prepoznaje što se i kada koristi kako bi servirala najbolji user experience. Korisnici traže da im se usluga pruži bilo gdje, bilo kad i s bilo kojeg uređaja", rekla je Herceg Jungić. Sustavi za UC, customer collaboration, aplikacije i telepresence su svi u službi pružanja user experiencea koje u konačnici dovodi do poboljšane produktivnosti, inovacije i rasta. Dalibor Gotić iz Microsofta predstavio je njihovo Lync rješenje za korporativni chat, audio/video konferencije i IP telefonsku centralu koje bi trebalo zamijeniti spore načine komunikacije poput e-maila. Gotić je iznio zanimljiv podatak da je prelaskom na takav unificirani sustav komunikacije Microsoft uštedio čak 100 milijuna zračnih milja jer se rad na raznim projektima mogao odvijati preko konferencijskih video poziva. Posljednji govornik Mario Semialjac iz SAP-a održao je prezentaciju zanimljivog naslova "Misterij četkice za zube". Misterij leži u činjenici da pet milijardi ljudi na svijetu posjeduje mobilni uređaj, a samo dvije milijarde ima četkicu za zube, te u takvom globalnom podatku leži potreba za objedivanjem uređaja i aplikacija kako bi dobili pravo komunikacijsko iskustvo. SAP-ovo rješenje bazira se na kreiranju mobilnih aplikacija koje uzimaju podatke iz heterogenih izvora podataka i kroz jedinstveni sustav ih prezentiraju krajnjem korisniku čime je olakšan razvoj i upravljanje ukupnim troškom razvoja aplikacija.
Po završetku prezentacijskog dijela konferencije održan je okrugli stol na kojem su sudionici odgovarali na pitanja o prednostima svojih UC rješenja o kojem će biti više informacija u drugom rep.hr-ovom članku.