Odvjetnik nezadovoljan: Nefunkcioniranje sustava e-Komunikacija može ugroziti stranke

Odvjetnik nezadovoljan: Nefunkcioniranje sustava e-Komunikacija može ugroziti stranke

Odvjetnik Vlaho Hrdalo, u IT zajednici poznat i kao predsjednik udruge UBIK koja se bavi blockchainom i kriptovalutama, požalio se danas na probleme s radom sustava e-Komunikacija.

Riječ je o sustavu koji je s kao pilot započeo s radom 2018. godine, a prvi korisnici bili su odvjetnici. U 2020. godini je sustav proširen i na komunikaciju s tvrtkama, ali je i dalje primarno online alat za odvjetnike.

Hrdalo se požalio kako je sustav loš, nelogičan i zastario, a uz sve to danas ne funkcionira već 12 sati.

"Ova situacija je vrlo nezgodna kad se nefunkcioniranje poklopi s primjerice zadnjim danom roka za slanje žalbe, jer će ona biti odbačena ako bude poslana nakon roka. U Zagrebu je ta smetnja otklonjiva, jer pošta u Branimirovoj radi od 0 do 24, ali odvjetnik na nekom otoku na kojem pošta radi do 12 sati može biti uskraćen na pravo za žalbu, a stranka oštećena jer sustav ne funkcionira." - rekao je Hrdalo za rep.hr

Hrdalo je za svaki slučaj sustav osim na Macu pokušao koristiti i na PC-u i u više browsera, ali on trenutno ne radi u niti jednom.

U jednom trenutku poslao je i mail podršci sustava i u roku 40 minuta dobio odgovor kako su trenutno prisutne poteškoće u OIB čvoru Ministarstva financija te se radi na njihovom otklanjanju.

MINISTARTVO: Suci imaju uvid u nedostupnost sustava

Prilikom objave članka rep.hr je poslao upit Ministarstvau pravosuđa i uprave iz kojeg je ubrzo stigao odgovor iz kojeg se može vidjeti kako nedostupnost sustava ipak ne ugrožava ničija prava. Njihov komentar prenosimo u cijelosti:

"Člankom 17. Pravilnika o elektroničkoj komunikaciji (NN 5/2020) predviđeno je postupanje u slučaju kada je sustav eKomunikacija nedostupan korisniku dva sata prije isteka roka za podnošenje podneska. Rok za predaju podnesaka produžuje se za jedan dan od trenutka dostupnosti sustava.

Korisnik je u tom slučaju dužan prijaviti nemogućnost slanja podneska na adresu elektroničke pošte eKomunikacija@mpu.hr, što je i navedeno u korisničkim priručnicima.

Ministarstvo pravosuđa i uprave objavljuje podatke o periodima nedostupnosti na početnoj stranici eKomunikacije.

Nadležni sudac ima mogućnost uvida u periode nedostupnosti i na zahtjev korisnika sustava (odvjetnika, vještaka i dr.) će produljiti rok korisniku."

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: