Nakon što su četiri tvrtke ispale, projekt e-Ticketinga dobio King ICT

Nakon što su četiri tvrtke ispale, projekt e-Ticketinga dobio King ICT

Natječaj za e-Ticketing splitskog Prometa procijenjene vrijednosti 20 milijuna kuna plus PDV privukao je čak osam tvrtki i konzorcija zainteresiranih za taj projekt.

Navedeni sustav bit će najmoderniji ticketing sustav u Hrvatskoj, a iz perspektive putnika najzanimljiviji dio bit će mobilna aplikacija kojom će građani kupovati karte, pratiti lokacije autobusa i očekivano vrijeme njihovog dolaska na stanicu, validirati svoj ulazak u autobus i koristiti druge dodatne opcije. Zahvaljujući validaciji aplikacijom ili jedinstvenom karticom, splitska tvrtka Promet imat će podatke o broju registriranih putnika u autobusima, a sustav će imati i opcije poput dobivanja prednosti javnog prijevoza kroz križanja zahvaljujući povezanosti sa sustavom za upravljanje semaforima.

Ticketing sustav uključuje sedam podsustava: sustav prodaje, distribucije i kontrole putnih karata, sustav informiranja putnika, sustav za organizaciju i upravljanje resursima, sustav upravljanja voznim parkom, sustav brojanja putnika, sustav za naprednu analitiku i izvješćivanje i zajedničke ili dijeljene sustave. Osim toga, natječaj uključuje i određenu količinu hardvera poput poput 155 računala za vozače i isto toliko uređaja za validaciju karata.

Za razvoj sustava javile su se tvrtka Solari di Udine iz Italije, konzorcij u kojem su Ericsson Nikola Tesla, grčki Amco i slovenski Lit Tranzit uz Ericsson Nikola Tesla Servise i Innovatio Proficit kao podugovaratelje, konzorcij u kojem su Hrvatski Telekom, TEP - Belišće, Combis, Etranet Grupa, Mobilisis i IoT lab one, konzorcij u kojem su GDI te slovenske tvrtke Margento R&D i Imovation, Konzorcij u kojem su H2 Komunikacije i Callidus Grupa uz srpski Novatronic kao podizvođača, konzorcij u kojem su Grafik.net i Trilix, Atos IT Solutions and Services i konzorcij u kojem su King ICT i Corvus info uz Corvus Pay kao podizvođača.

Atos IT je ispao iz natječaja je ispao jer nije ispunio uvjete iz tehničke specifikacije, s obzirom da je širina njihovog informacijskog panela bila 17 centimetara veća od propisanog raspona. Grafik.net i Trilix odbijeni su jer su napravili pogrešku i krivo ispunili dio troškovnika koji se odnosio na cijene informacijskog panela i zvučnika.

Nakon toga računao se broj bodova za preostalih šest tvrtki, pri čemu je 50 posto bodova određivala cijena, 30 posto jamstvo, a ostatak veličina ekrana kod vozača i na uređaju za validaciju karata te brzina ispisa pisača u sklopu uređaja za prodaju karata kod vozača.

ODBIJENI JER SU PREJEFTINI

Uvjerljivo najpovoljniju cijenu - 9,40 milijuna kuna plus PDV - dao je konzorcij H2 Komunikacije i Callidus Grupa čija ponuda je bila skoro šest milijuna kuna jeftinija od sljedeće. Ovaj konzorcij ponudio je najkraće jamstvo od minimalne dvije godine, ali je dobio najviše bodova u kategorijama veličine ekrana i brzine pisača. Nakon zbroja svih bodova, za "dlaku" su pobijedili konzorcij koji predvodi GDi, odnosno za samo 0,0174 boda. Međutim, to nije značilo da će i dobiti posao jer je njihova ponuda odbijena uz obrazloženje da je izuzetno niska, nakon što njihovo obrazloženje niske cijene nije uvjerilo naručitelja da je njegova ponuda održiva, odnosno da je u stanju kvalitetno i bez negativnih posljedica izvršiti implementaciju e-Ticketing sustava.

Nakon isključenja, provedeno je novo bodovanje te su najviše bodova dobili GDI, Margento R&D i Imovation, no ni oni nisu dobili posao. Nakon dostave brojne dodatne dokumentacije, njihova ponuda je odbijena uz obrazloženje da nisu udovoljili kriterijima za kvalitativni odabir jer nisu dokazali tehničku i stručnu sposobnost u dijelu opisa sustava jer su ponudili uređaj koji ne udovoljava traženim tehničkim specifikacijama.

Nakon svega, pozvan je sljedeći ponuditelj s ekonomski najpovoljnijom ponudom - konzorcij kojeg predvodi King ICT. Nakon dostavljanja dodatne dokumentacije, izabrana je njihova ponuda vrijedna 18,99 milijuna kuna plus PDV.