M SAN Grupa, najveći distributer informatičke opreme i elektroničke robe u Adriatic regiji nakon 15 godina postojanja ulazi na novo tržište, poslovanje s krajnjim korisnicima putem vlastite web trgovine.
Za te potrebe osnovana je tvrtka eKupi d.o.o., kojoj je cilj prvenstveno razvoj sigurnog portala, dostizanje maksimalne operativne i logističke efikasnosti te približavanje e-trgovine, tj. način kupovanja proizvoda i usluga putem interneta, svim potrošačima.
Web trgovina nalazi se na adresi eKupi.hr a evo što se još navodi u M SAN-ovom priopćenju:
„Želja nam je omogućiti potrošačima novu razinu iskustva kod kupovine putem Interneta. Čvrsto smo usmjereni u stvaranje što šire baze zadovoljnih korisnika koji žele na što brži i jednostavniji način, po povoljnim i konkurentnim cijenama, u svakom trenutku, ostvariti kupnju iz svog doma, ureda ili iz pokreta, birajući iz najšireg mogućeg asortimana proizvoda i usluga, uz maksimalnu sigurnost, pouzdanost i efikasnost raznih načina plaćanja i vrsta dostave. Potencijal tržišta postoji, vidimo veliku priliku i spremni smo je iskoristiti“, izjavio je Goran Janičijević, Voditelj komercijalnog poslovanja tvrtke eKupi d.o.o., a da potencijal postoji, pokazuju i podaci prema kojima u Hrvatskoj promet putem Internet trgovine zauzima tek 5% ukupnog tržišta elektroničkih uređaja. Na tržištima Zapadne Europe taj je udio znatno veći i na nekim segmentima već prelazi 30% ukupne trgovine. Nesumnjivo je da će i u Hrvatskoj taj postotak rasti prvenstveno zbog povoljnijih cijena, jednostavnosti kupovanja i velikog izbora proizvoda.
Pitanje koje se nameće je „Znači li ovo direktan izlazak distributera prema krajnjim kupcima?“ Svakako, no to nije novost na svjetskom i europskom tržištu. Najveći principali poput Samsunga, LG-a, Panasonica te dijelom IBM-a, HP-a i ostalih već su direktno prisutni bilo kroz robne lance, bilo kao direktni ponuđači proizvoda i usluga velikim kupcima kroz projektno poslovanje. Slične primjere možemo vidjeti i na hrvatskom tržištu gdje distributeri otvaraju svoje lance maloprodajnih dućana ili robni lanci postaju direktni uvoznici dijela proizvoda koje nude na svojim policama, sami proizvođači direktno nude proizvode i usluge u procesima javne nabave.
Lanac nabave se skraćuje, posrednika je sve manje i marže u trgovini postaju sve niže. Ostati konkurentan je imperativ, što znači smanjivanje troškova i približavanje kupcu koji svojim izborom definira kako će izgledati ponuda na budućem maloprodajnom tržištu.
Otvaranje tržišta, posebice proces približavanja europskoj uniji nameće nova pravila i konkurencija se zaoštrava što utječe na niže cijene prema krajnjim kupcima. No, većina specijaliziranih maloprodajnih dućana za elektroničku robu danas ipak ne smatra internet trgovinu svojim glavnim konkurentom već prije rastući utjecaj robnih lanaca koji agresivnim prodajnim akcijama i niskim cijenama na probranim artiklima, pokušavaju privući kupce u svoje trgovine. Jasno se formiraju 2 kanala (načina/pristupa poslovanja) u maloprodaji; Retail – s maloprodajnim prostorom (dućanom) i E-tail – bez maloprodajnog prostora, s prodajom koja se obavlja putem Interneta.