Najveća IT tvrtka po kriteriju prihoda u Adriatic regiji bila je M SAN grupa koja je u 2010. Godini ostvarila 262 milijuna eura prihoda – rezultat he IDC-ove studije.
Prema njoj, vodećih 100 IT tvrtki u regiji koje broje 13.000 radnika ostvarilo je 2,53 milijarde eura prihoda , što je 4,2 posto više prihoda nego u 2009. Godini. Osim M SAN-a, u vodećih pet nalaze se Comtrade Grupa iz Beograda, slovenska Avtera, globalni vendor IBM i regionalni sistem integrator S&T.
"Nakon oštrog pada zabilježenog u 2009. vodeće kompanije u regije ostvarile su prošle godine blagi rast prihoda" ističe Boris Žitnik, glavni analitičar i direktor IDC Adriatics. "Međutim, kretanja između zemalja i pojedinih kategorija poduzeća snažno variraju odražavajući konjunkturu u pojedinim zemljama te sposobnosti pojedinog poduzeća da se prilagode izazovima zaoštrenih uvjeta poslovanja. Razlike između postignuća pojedinih tvrtki variraju od snažnog rasta do oštrog pada njihovih prihoda".
IN2 i GDi Gisdata dobro pozicionirani i bez prodaje hardvera
U kategoriji regionalnih i lokalnih šampiona; informatičkih poduzeća pružatelja IT usluga i proizvođača softvera vodeće kompanije su: ComTrade Group, S&T, Asseco SEE, dok je među tvrtkama koje gotovo da ne bilježe prodaju hardvera prednjače regionalni igrači In2 Grupa i GDi Gisdata.
IBM i HP najjači tehnološki vendori
Od globalnih tehnoloških vendora koji imaju podružnice u Adriatic regiji listu predvodi IBM, a slijedi ga HP. Međutim, kad su internacionalni igrači u pitanju, prihod njihovih podružnica u pravilu ne odražava i ukupan promet koji ostvaruju u regiji.
Rovinjski Eurotrade najjači u maloprodaji
Među distributerima IT opreme vodeća tvrtka je već spomenuta M San Grupa, a slijede je Avtera i Diss obje sa sjedištem u Ljubljani. Ljestvicu u maloprodaji informatičkih produkata predvodi Eurotrade iz Rovinja.
"Ovakav pregled daje odgovor na pitanje "tko je tko" u informatičkoj ponudi u Adriatic regiji. Krajnjim korisnicima, voditeljima informatike i nabavi omogućuje uvid u ulogu i značaj pojedinih igrača na tržištu, a samim IT poduzećima daje mogućnost usporedbe vlastitih postignuća s konkurencijom" pojašnjava Žitnik. "Jednostavno, ovo može poslužiti kao vodič za sastavljanje liste potencijalnih partnera kod procjene kod koga potrošiti sredstva namijenjena IT investicijama u sljedećoj godini."