Čak 97 posto hrvatskih tvrtki koristi računala, 85 posto koristi Internet u financijske svrhe, a 24 posto preko Interneta i prodaje.
Rezultati su to istraživanje koje je proveo Državni zavod za statistiku, a kako bi oni bili jasniji treba napomenuti kako je od ukupno 11383 hrvatskih tvrtki (veličine iznad 10 zaposlenih, jer je to standard takvih istraživanja u EU op.a.) za istraživanje izabrano njih 4500 tvrtki, pri čemu ih je 2868 tvrtki pristalo sudjelovalu u istraživanju.
Financijske usluge preko Interneta koristi 85 posto tvrtki
Uporaba informacijskih i komunikacijskih tehnologija je iznimno važan dio suvremenog poslovanja. Istraživanje je pokazalo da 97 posto poduzeća (pad od jedan posto) upotrebljava računala u obavljanju svakodnevnih zadataka, a 95 posto poduzeća poduzeća ima pristup internetu. Internet je postao neophodan čimbenik učinkovitog poslovanja i 61 posto poduzeća (porast od četiri posto) poduzeća posjeduje vlastitu internetsku stranicu. Internet pojednostavljuje obavljanje pojedinih poslovnih procesa poput bankarskih i financijskih transakcija te omogućuje uporabu administrativnih usluga javne uprave (e-uprava). Internet za bankarske i financijske usluge upotrebljava 85 posto poduzeća (porast od 1 posto), dok se 63 posto poduzeća (porast od 5 posto) služi internetom za administrativne svrhe.
Internet i ostale mrežne tehnologije omogućuju povezivanje poslovnih jedinica unutar poduzeća i integraciju poslovnih procesa koji doprinose učinkovitijem poslovanju. Način i brzina prijenosa podataka omogućuju kvalitetnije poslovanje. Od 95 posto poduzeća koja imaju pristup internetu, 76 posto (porast od četiri posto) ih upotrebljava širokopojasni fiksni pristup (DSL, kabelski internet, zakupljeni vod). Uporaba internih komunikacijskih mreža (intranet) u poduzećima ne odstupa znatnije od prošlogodišnjih rezultata. Zabilježen je neznatan porast s 29 posto na 30 poato, a zabilježen je i manji porast uporabe sigurnije komunikacijske mreže za interakciju s vanjskim poslovnim subjektima (ekstranet), s 13 posto na 16 posto.
Edukacija zaposlenih preko Interneta u 27 posto tvrtki
Internet je uveo promjene u načinu poslovanja omogućivši integriranost poslovnih procesa na višoj razini. Bankovne i financijske transakcije putem interneta obavlja 85 posto poduzeća (porast od 1 posto). Porast je zabilježen u uporabi administrativnih usluga i obrazovanju zaposlenih. Administrativne usluge putem interneta upotrebljava 63 posto poduzeća (povećanje od dva posto), dok je broj poduzeća koja upotrebljavaju internet za edukaciju i uvježbavanje zaposlenog osoblja zabilježio manji pad s 29 pad na 27 pad.
Uporaba usluga e-uprave omogućuje bolju dostupnost informacijama i ubrzava rješavanje administrativnih postupaka. Gotovo sve usluge zabilježile su blagi porast. Od nekoliko dostupnih usluga, 57 posto poduzeća upotrebljava usluge e-uprave za prikupljanje informacija (porast od jedan posto), 59 posto upotrebljava usluge za prikupljanje obrazaca (porast od tri posto). Nešto rjeđe se upotrebljavaju usluge poput povrata ispunjenih obrazaca (43 posto) ili rješavanja administrativnih poslova (41 posto). Usluga podnošenja ponuda za natječaje u elektroničkom obliku zabilježila je manji porast, sa 13 posto na 16 posto.
Putem Interneta prodaje 24 posto tvrtki
Integracija poslovnih procesa i komunikacija između poslovnih subjekata putem interneta omogućuje učinkovitiju ponudu dobara i usluga te njihovu kupnju i prodaju na tržištu. Istraživanje je pokazalo da su internetska kupnja i prodaja u porastu. Dobra i usluge putem interneta kupuje 32 posto poduzeća (povećanje od jedan posto), dok ih 24 posto (povećanje od jedan posto) nudi na prodaju. Udio e-trgovine u odnosu na konvencionalnu trgovinu je još uvijek prilično nizak, ali je primijećen znatan porast u nekim segmentima. Indikativan je znatan porast broja poduzeća koja ostvaruju više od 50 posto ukupne prodaje putem interneta.