Izazovna godina nije smanjila prihode Ericssona Nikola Tesla

Izazovna godina nije smanjila prihode Ericssona Nikola Tesla

ICT grupacija Ericsson Nikola Tesla u 2022. godini je zapošljavala oko 3500 zaposlenih i ostvarila 2,24 milijardi kuna prihoda.

Rezultati i uspjesi Ericssona NT u 2022. godini predstavljeni su danas medijima na press konferenciji održanoj u toj tvrtki, a nisu bili lošiji nego godinu ranije unatoč tome što se tvrtka morala djelomično povući iz nekih poslova zbog rata i sankcija.

„Ericsson Nikola Tesla Grupa u 2022. godini stabilno je poslovala te ostvarila prihode od prodaje veće od 2,24 milijarde kuna, što je 1,7 posto više od rekordne 2021. godine. Udjel izvoza u ukupnim prihodima zadržao se na visokoj razini od 56,7 posto, što potvrđuje vodeću poziciju kompanije na ljestvici hrvatskih izvoznika. U skladu s našim strateškim odrednicama fokusirali smo se na izvrsnost u realizaciji brojnih projekata za kupce na domaćem i izvoznim tržištima. Pronalaženjem novih poslovnih prilika nastojali smo neutralizirati negativan utjecaj sankcija uvedenih Bjelorusiji na naše poslovanje. Bili smo maksimalno usredotočeni na praćenje i ublažavanje utjecaja brojnih rizika, a posebno inflatornih učinaka koji su se manifestirali kroz povećanje cijena materijala i sirovina, značajan rast cijena energenata i povećanje troškova radne snage“ - istaknula je Gordana Kovačević, predsjednica Ericsson Nikole Tesle te nastavila: „Domaće tržište obilježeno je nastavkom ulaganja vodećih operatora, Hrvatskog Telekoma i A1 Hrvatska, u izgradnju optičke i 5G mreže, u čemu ih mi kao dugogodišnji pouzdan partner podržavamo. Međutim, zbog porasta cijene električne energije i inflacije, operatori su optimizirali dinamiku ulaganja u pojedine poslovne segmente, što se odrazilo na naše prihode od prodaje. U segmentu Digitalno društvo sklopili smo veći broj ugovora usmjerenih na daljnju digitalnu transformaciju javnih usluga i servisa, čime smo djelomično neutralizirali niže prihode u operatorskom segmentu. Intenzivno smo radili na projektima u području e-zdravstva, e-poslovanja, javne sigurnosti, transporta te na inovativnim rješenjima za Industriju 4.0, koji su rezultirali ugovorima o suradnji s Ministarstvom pravosuđa i uprave RH, Ministarstvom kulture i medija RH, Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, Državnom geodetskom upravom, Ministarstvom unutarnjih poslova RH, Gradom Splitom i drugima."

Suradnja u regiji, restrukturiranje u Bjelorusiji

Na tržištima susjednih zemalja, Ericsson Nikola Tesla je nastavio kvalitetnu suradnju s operatorima, HT Mostarom, Crnogorskim Telekomom i Ipkom Kosovo. Tu je i ugovor potpisan krajem godine s novim kupcem Telekom Kosova, s kojim su započeli suradnju vezanu uz modernizaciju jezgrene i radijske mreže. Ovim partnerstvom osnažili su poziciju na tržištu Kosova, na kojem su prisutni već dugi niz godina, a od 2013. godine imaju i ured u Prištini, kojeg planiraju širiti.

Kao posljedica uvođenja EU sankcija Bjelorusiji, morali su raskinuti ugovor za projekt implementacije eZdravstva Republike Bjelorusije te zaustaviti sve nove prodajne aktivnosti na tom tržištu. Nastavili su izvršavati ugovorne obveze iz ugovora u operatorskom segmentu koji su potpisani prije sankcija, strogo se pridržavajući odluka o sankcijama koje su uvele institucije EU. U skladu s novonastalom situacijom, u potpunosti su restrukturirali našu lokalnu kompaniju u Bjelorusiji.

Značajan dio poslovanja odnosi se na usluge za Ericsson kroz aktivnosti razvojno-istraživačkog centra i drugih ekspertnih centara. Taj poslovni segment bilježi kontinuirani rast te čini gotovo 46 posto prihoda od prodaje. Nnjihov razvojno-istraživački (R&D) centar, angažmanom na proizvodima i projektima koji osiguravaju Ericssonovo tehnološko vodstvo, pozicionirao se kao jedan od najbolje ocijenjenih centara unutar globalne korporacije. Istaknuli su doprinos naših stručnjaka na razvoju novih funkcionalnosti u području 5G, kao i preuzimanje novih odgovornosti u području Cloud. Naši stručnjaci u drugim ekspertnim centrima za rješenja i usluge također bilježe izvrsne rezultate na brojnim projektima diljem svijeta i značajno doprinose kompanijskim rezultatima.

Zapošljavanje u Hrvatskoj i otkazi u Švedskoj

Ericsson Nikola Tesla najveći je centar za dizajn softvera u Hrvatskoj, a možda i u regiji. Od više od 3500 zaposlenika Ericsson Nikola Tesla Grupe, u sklopu njihovog R&D centra te drugih ekspertnih centara, više od 1800 stručnjaka radi na poslovima softver dizajna. U 2022. godini zaposlili su više od 350 stručnjaka koji se uz kvalitetno mentorstvo brzo uključuju u poslovne procese kompanije.

Podsjetili su kakosu se 2022. godine proširili i na Rijeku.

ipak, globalni Ericsson jučer je najavio 1400 otkaza u Švedskoj, a na novinarko pitanje o mogućim otkazima u Hrvatskoj, Kovačević je odgovorila kako za sada ne vidi kako bi moglo doži do značajnijih otpuštanja te se nada optimizacija unutar Ericssona globalno može rezultirati dobivanjem novih odgovornosti u hrvatskoj tvrtki.

"U 2023. godini očekujemo daljnji nastavak trenda rasta potreba za ICT rješenjima što našoj kompaniji otvara nove prilike na tržištu. Stoga nastavljamo provedbu naše strategije, s naglaskom na ulaganje u istraživanje, razvoj i implementaciju suvremenih ICT rješenja, u razvoj znanja i vještina naših zaposlenika te vlastitu digitalnu transformaciju. Zapošljavanjem i zadržavanjem talentiranih stručnjaka te investiranjem u ljude biti ćemo u mogućnosti odgovoriti na potrebe tržišta i osigurati dugoročnu održivost poslovanja." - rekla je Kovačević.