Gisdata Grupa završava 2009. godinu s očekivanim ukupnim nekonsolidiranim prihodima od oko 145 milijuna kuna (skoro 30 milijuna USD), što je otprilike 10 posto rasta u odnosu na proteklu godinu kada su ukupni prihodi iznosili 130,97 mil. kn.
Prethodne 2008. godine rast ove tvrtke bio je otprilike 27 posto, što znači da je u protekle dvije godine on iznosio skoro 40 posto, obzirom da su ukupni prihodi godine 2007. bili 103,35 mil. kn.
Gisdata Grupa je u protekle dvije godine povećala i broj svojih visokostručnih zaposlenika za 40 - s ukupno 140 na početku protekle godine na ukupno 180 krajem 2009. Sada sa stalnim suradnicima tvrtka zapošljava preko 200 djelatnika. U sastavu grupe su tvrtke u osam zemalja sa 10 ureda u cijeloj regiji, jer je u godini 2009. otvorena i uspješno započela poslovanje i tvrtka Gisdata Shpk Tirana te je otvoren i drugi ured u Sloveniji, u Kopru.
Porast se, nastavljajući financijski vrlo opreznu i sigurnu politiku tvrtke, ostvaruje i dalje pretežito organski, na osnovi vlastitih resursa i internog razvoja te korištenjem uglavnom vlastitog kapitala, pa i ovu godinu tvrtka zaključuje bez većih zaduženja.
Tvrtka posluje kroz svoja dva strateška sektora, prvenstveno kroz sektor primijenjenih geoinformatičkih rješenja za više industrija i tipova javne uprave tj. tzv. „enterprise geoinformation solutions“ što je u 2009. činilo oko 75% poslovanja. Gisdata Grupa osim toga ima i poseban sektor za vrlo specijalizirana rješenja za telekomunikacijsku industriju, što je činilo oko 25% poslovanja u 2009.
Tijekom protekle godine tvrtka je realizirala i sudjelovala na čitavom nizu projekata, kako na tržištu Hrvatske, tako i na tržištima 8 zemalja u regiji. Poslovanje je time diverzificirano kroz 9 zemalja i više tržišnih segmenata, sa skoro 4000 Gisdata korisnika, te su rizici poslovanja vrlo dobro disperzirani.
Osim poslovanja u regiji, tvrtka je u svojem radu već od 1990-ih godina izvodila specijalizirane projekte i licencirala svoj softver ili podatke kupcima i u zapadnoj Europi, SAD, Latinskoj Americi i Aziji.
Boran Lončarić, Predsjednik Uprave i osnivač Gisdata Grupe izjavio je: „Unatoč velikoj ekonomskoj krizi, kako u cijelom svijetu, tako u regiji, pa i cijeloj tehnološkoj industriji kojoj pripadamo, u 2009. intenzivnim radom bilježimo solidan ukupni rast cijele grupe od gotovo 10 posto. Vjerujemo da je to znak da su kupci, u kontekstu stabilizacije ili smanjenja budžeta te selektivnog odgađanja nekih projekata, sada još jače prepoznali najpouzdanije tehnološke izvođače kontinuirano visoke kvalitete koji provjereno daju prave dodatne vrijednosti. Nastavak rasta povjerenja naših dugogodišnjih postojećih korisnika te novostečeno povjerenje značajnih novih kupaca i u 2009. zaslužili smo dugogodišnjim naglaskom na kvalitetu, tehnološkim liderstvom, vrlo temeljitim procesom vođenja i isporuke projekata, te timskim radom velikog broja naših visokostručnih djelatnika. Zadovoljstvo nam je da tehnološki bazirana rješenja koja projektiramo, gradimo i podržavamo znače pozitivne promjene za lakši i bolji stručni rad naših korisnika te konkretne praktične koristi za živote ljudi na našim tržištima.
Od nadolazeće godine očekujemo da će biti vrlo teška i nepredvidljiva, a posebno u našoj užoj regiji, u kojoj su države i gospodarstva 'ušla' u krizu kasnije tijekom 2009. godine. Ovo se, dakako, ne odnosi na Mađarsku, koja je krizu vrlo intenzivno osjetila već u 2008. Stoga će najveći dio država u regiji svakako nastavljati krizu snažno osjećati u nadolazećoj godini. Time čak i u našoj specijalnosti, koja je generalno rastuća, realno očekujemo zastoj ili tek vrlo blagi porast u regiji. Obzirom na efekte krize koji su usporili rast u ovoj godini već smo započeli još bolju internu organizaciju resursa za povećanje učinkovitosti i kontrolu troškova te donekle usporili dodatno zapošljavanje. U kontekstu nepredvidljive 2010. značajan naglasak stavit ćemo na daljnje interno povećanje optimalnosti i učinkovitosti te kontrolu troškova poslovanja, uz daljnji razvoj znanja i kvalitete naših stručnjaka.
Vrlo selektivno i usmjereno ćemo investirati u daljnji razvoj međunarodne prodaje naših vrlo specijaliziranih rješenja za telekomunikacijsku industriju, i to kroz naš prošireni tržišni identitet za međunarodna tržišta 'GDi' - što je skraćenica za 'GISDATA International'. Na 'GDi' planu nadamo se solidnom rastu te zanimljivim i uzbuđujućim novostima u 2010.
Pored kvantitativnih pokazatelja, u zadnje dvije godine zabilježili smo i zaista bitne pomake u kvalitativnom rastu interne organiziranosti i zrelosti internih poslovnih procesa te načina vođenja i upravljanja u Gisdata-i. Tako smo, primjerice, bitno napredovali u područjima upravljanja razvojem kadrova i radnom učinkovitošću, upravljanja projektima i internim aktivnostima, te na području financijskog planiranja i internog management izvještavanja. To donosi napredovanje u ukupnom procesu prerastanja iz dominantno poduzetničke prema pretežno profesionalno upravljanoj tehnološkoj tvrtki srednje veličine i u Europskim i svjetskim mjerilima. Mene osobno, nakon 20 godina rada, ovo ispunja velikim zadovoljstvom i ponosom, posebno na moje dugogodišnje suradnike, ali i nove zaposlenike. Danas je sasvim sigurno, da ja osobno moram donositi samo zaista ključne odluke i davati samo daljnji generalni smjer te određivati kulturu i atmosferu tvrtke – a da sada već vrlo ozbiljna 'flota brodova' Gisdata Grupe plovi vrlo solidno pod vođenjem profesionalnih kolega iz uprave i stručnjaka iz tehnike.
Zaista, prošli smo izuzetan put od 20 godina, kada sam, startajući tvrtku kao mladi inženjer sa samo 20,000 DM očevog kapitala bio potpuno fasciniran vrhunsko-kvalitetnim tehnološkim tvrtkama u USA sa kojima smo tada počeli surađivati, a koje su danas globalni lideri. Tada su te vrhunski kvalitetne tvrtke u USA bile upravo ovakve veličine kakve je Gisdata Grupa sada - oko 30 milijuna USD sa nešto preko 200 zaposlenih i tek su počinjale međunarodni razvoj. Nadamo se da će od ove kritične veličine, od godine 2010. i nadalje, i nama biti lakši daljnji međunarodni razvoj, posebno sa našim proširenim identitetom za međunarodna tržišta 'GDi'.
Duboko vjerujemo da je, uza sve izazove kriza financija i gospodarstava, te prateće krize morala i politike – jedini dugoročno pravi put taj da budemo uvijek na poziciji otvorenog i poštenog odnosa prema svojim kupcima, slušajući njihove potrebe, te na poziciji kvalitete, temeljitosti i pouzdanosti naših proizvoda, usluga i rješenja. Ti će nas principi voditi i u 2010. i godinama koje dolaze,“ završava Lončarić.
Tijekom 2009. godine, operativne tvrtke Gisdata Grupe ostvarile su više ključnih projekata kroz svojih 10 ureda.
Tako je tijekom svibnja u sklopu projekta „Uređena zemlja“ Vlade Republike Hrvatske pušten u rad Geoportal Državne Geodetske Uprave Hrvatske. Također, izrađen je cjeloviti geoinformacijski sustav područja zaštite prirode u RH za Ministarstvo kulture – Upravu za zaštitu prirode.
Tijekom ljeta 2009, nakon više od 18 mjeseci evaluacije ponuđača, tvrtka je u međunarodnoj konkurenciji osvojila natječaj te potpisala ugovor sa Hrvatskim Telekomom za implementaciju kompleksnog tehničko-poslovnog sustava „COMPASS“ za T-HT/T-Com Hrvatska, koji će se izvoditi i u 2010. godini. Tijekom rujna, Gisdatina tvrtka Convivo u suradnji s VIPnet-om razvila je i predstavila javnosti uslugu nadzora voznog parka za poslovne korisnike – VIP auto nadzor.
U Crnoj Gori će uskoro biti pušten u rad i drugi Geoportal u regiji, za potrebe Uprave za nekretnine Crne Gore u čijem su razvoju sudjelovali stručnjaci i softverski inženjeri zagrebačkog i beogradskog ureda Grupe.
Na međunarodnom natječaju u Sloveniji Grupa je pobijedila europsku konkurenciju i osvojila projekt razvoja i integracije nove generacije tehničkog GIS-baziranog informacijskog sustava za jednu od četiri ključne tvrtke u okviru Javnog Holdinga grada Ljubljane. Riječ je o najvećoj tvrtki za opskrbu vodom i odvodnju u Sloveniji - javnom poduzeću Vodovod Kanalizacija (Vo-Ka), kojoj je sustav omogućio još kvalitetnije i pouzdanije vođenje cjelokupne mreže vodoopskrbe i odvodnje područja grada i okolice s preko 325 tisuća stanovnika.
U Mađarskoj, lokalna operativna tvrtka u sastavu Gisdata Grupe osvojila je više EU sponzoriranih natječaja, a izvela je i posebno zahtjevnu izgradnju sustava predviđanja i smanjivanja rizika od poplava za tamošnju državnu upravu za vode.
U BiH tvrtka je za BH Telekom implementirala Gisdata sustav „LBS Engine“ za pružanje LBS usluga (Location Based Services), kakav je već prije plasirala i u Vodafone.
U Srbiji, pored intenzivnog rada za javnu i više lokalnih uprava, tvrtka je u 2009. godini osvojila povjerenje i komercijalnog sektora, te dobila ugovor za cjelovitu optimizaciju logistike velike mljekarske industrije IMLEK.
U Albaniji, gdje je tijekom 2009. uspješno započela poslovanje i tvrtka Gisdata Shpk Tirana, pored podrške postojećem korisniku ALUIZNI – državne agencije za uređenje nelegalne gradnje, dobiveni su i ugovori za informacijske sustave prostornog planiranja grada Tirane te adresnog registra Albanije.
Osim rada na projektima na domaćem i inozemnom tržištu, Gisdata Grupa je i organizator najveće geoinformatičke konferencije u regiji – GDUC (Gisdata Users Conference). Konferencija se tijekom svibnja tradicionalno održala Opatiji, a ovogodišnji je događaj posebno obilježila i proslava dvadesete godišnjice postojanja Grupe. Uz predstavljanje konkretnih primjera korištenja geoinformatičkih i telekom rješenja u praksi na konferenciji je sudjelovao čitav niz vodećih domaćih i stranih stručnjaka s područja geoinformatike i telekomunikacija. Konferencija će se održati i naredne godine, također u Opatiji, a očekuje se kako će okupiti preko 300 sudionika iz brojnih zemalja u regiji i diljem svijeta.
U 2010. godini, Gisdata Grupa očekuje kako će sa vlastitim rješenjima za upravljanje zemljištem, nekretninama, infrastrukturom, logistikom, poslovnim procesima u uredima i na terenu, te regulatornim i administrativnim postupcima, baziranim na vodećim svjetskim tehnologijama, i u narednom razdoblju zadovoljavati potrebe tvrtki i javnih uprava zemalja na području regije srednje i jugoistočne Europe, no na tom tržištu očekuje tek blagi, umjereni rast.
Uz lokalno tržište i regiju, tvrtka implementacijom svojih provjerenih rješenja sudjeluje na projektima u zapadnoj Europi, ali i na ostalim stranim tržištima poput Amerike i Azije.
Daljnje širenje na međunarodna tržišta prvenstveno telekomunikacijske industrije tvrtka će poduprijeti i kontinuiranim razvojem svoje tržišne marke za međunarodna tržišta „GDi“ tj. suvremeno oblikovane skraćenice za „GISDATA International“.