Hrvatska pošta izdala je marke s QR kodom koje je izradila agencija Bruketa&Žinić.
(Foto: Marka s QR kodom na dopisnici)
Riječ je o markama koje sadrže QR kod koji se može učitati fotografiranjem na (nekim) mobilnim uređajima ili ručnim utipkavanjem kombinacije šest slova i znakova ispod koda.
Hrvatska pošta navodi kako QR marka pošiljatelju omogućuje da odmah dobije potvrdu o prispijeću pošiljke, no ta tvrdnja nije sasvim točna jer uspješnost informacije ovisi o reakciji primatelja, koji - kao i pošiljatelj - treba unijeti QR kod ili znakove ispod njega putem računala ili mobitela.
Ukoliko primatelj upiše kod, pošiljatelj može dobiti informaciju na mail, ili na webu saznati kako je pismo stiglo.
Iako treba pohvaliti uvođenje tehnoloških noviteta, upitno je koliko ovaj projekt ima smisla s obzirom da je je za očekivati kako će tek mali broj primatelja biti motiviran slati povratnu informaciju na predviđeni način.
Više informacija dostupno je na web stranici QR maraka uz napomenu kako nije moguće unijeti nasumične kodove, nego samo one s poštanskih maraka, koji se mogu koristiti samo jednom.
(Foto: Pošiljatelj može unijeti mail kako bi i putem njega saznao da je pismo stiglo)