Facebook i proizvođač naočala EssilorLuxottica zajednički su razvili Ray-Ban pametne naoćale opremljene kamerama, zvučnicima i mikrofonom.
Navedene naočale zamišljene su kao gadget koji omogućuje novi način snimanja fotografija i videa, dijeljenja tih iskustava na društvenim mrežama, slušanja glazbe ili odgovaranja na telefonske pozive. Početna cijena naočala bit će 299 američkih dolara, a moći će se kupiti online te u izabranim trgovinama i SAD-u, Australiji, Kanadi, Irskoj, Italiji i Velikoj Britaniji.
Naočale Ray-Ban Stories su opremljene s dvije 5MP kamere koje mogu snimati fotografije i video iz perspektive onoga tko ih nosi, a mogu ih aktivirati pritiskom na tipku ili glasovnom naredbom. Kako bi se izbjeglo tajno snimanje, u trenutku snimanja, na očalama se pale sitna LED svjetla, Opremljene su i zvučnicima postavljenima u blizini uha te s tri mikrofona. Kako bi se smanjila buka iz okruženja, koriste algoritme za njezino smanjivanje, što znači da bi iskustvo telefoniranja trebalo biti slično kao i kod uobičajenih slušalica. U Facebookovom priopćenju nisu navedeni nikakvi podaci o trajanju i punjenju baterije na naočalama.
U kombinaciji s Facebookovom View aplikacijom (Android/iOS), pojednostavljeno je objavljivanje snimljenih sadržaja na Facebooku, Instagramu, Whatsappu, Messengeru, Twitteru, TikToku, Snapchatu i drugim društvenim mrežama.
Naočale su trenutno dostupne u 20 varijacija i u pet boja, a i stakla su dostupna u različitim kombinacijama - kao naočale za sunce, za vid ili kombinacija.
Na ideji pametnih naočala među prvima je počeo raditi Google, no njihovi rani pokušaji iz 2012. godine nisu rezultirali uspjehom. Facebook s ovim modelom ima veće šanse jer su razvili estetski ugodne naočale i povezali ih s društvenim mrežama. U nekom trenutku vjerojatno će stići i Googleov odgovor, s obzirom da su prošle godine preuzeli North, kanadskog proizvođača pametnih AR naočala.