Darian Škarica - Meta i prije Facebooka

Darian Škarica - Meta i prije Facebooka

Ekipa iz tvrtke DELTA Reality prepoznala je potencijal termina Meta i prije nego je Facebook jučer službeno promijenio ime, zbog čega smo CEO-a Dariana Škaricu zamolili za pojašnjenje popularnosti termina i komentar.

Facebook je promijenio ime u Meta nedugo nakon što ste donijeli odluku da ćete svoj proizvod nazvati METAhub. Zašto je riječ meta trenutno toliko popularna?
Zbog Metaversea - buduće verzije Interneta koja tek nastaje. Naziv Metaverse je vezan uz virtualni 3D prostor koji još nije u potpunosti razvijen. Mi smo u Metaverseu radili jedan projekt, shvatili smo da će riječ biti popularna i da bi bilo dobro da nas se može povezati s njom.

Kad smo osmišljavali ime za naš budući proizvod, napravili smo 70 imena koji u nazivu imaju 'meta' i nakon temeljite provjere trademarka i svega ostalog ostala su nam imena METAhub i METAspot, nakon čega smo se odlučili za ovo prvo. Tijekom izbora imena, pao nam je na pamet i na sam naziv META, malo smo se razbahatili i odlučili tako nazvati proizvod, ali smo odustali zbog trademarka - za domenu meta.com registriranu još 1998. godine tražili su se milijuni dolara (prije nego ju je Facebook kupio, op.a.), a istoimena tvrtka iz 2013. godine koja je razvijala AR naočale imala je pravo na naziv koji je Facebook vjerojatno otkupio.

Isto tako, zaključili smo da je sad dobar trenutak za takav projekt, a potvrda je i to što se u zadnja tri mjeseca dogodilo ludilo s metaverseom - pojavila se gomila tehnologije, prihvaćanje koncepta, virtualni svijet Decentraland, igra Sandbox,...Svi komadići su sjeli, shvatili smo da je pravi trenutak.  

Što će uopće biti METAhub?
Komunikacijsko-kolaboracijska platforma koja se bavi komunikacijom u virtualnoj i proširenoj stvarnosti. Nju ćemo napraviti u XR-u, a imat će holograme ljudi u virtualnoj stvarnosti. Prvo će funkcionirati preko VR i AR naočala, a nakon toga i preko desktopa.

U Metaverseu postoji i financijska strana - NFT-ovi. Koja je ideja s njima?
Generalno je smisao imati avatara koji se može kretati između digitalnih svjetova, a on u nekima od njih može zarađivati novac i trošiti ga u realnom svijetu. Konkretno, moguće je npr. u Decentralandu napraviti virtualnu kuću, u njoj virtualnu izložbu, zaraditi tokene na prodaji ulaznica, od tih tokena u drugoj igri kupiti mač, povećati njegovu vrijednost u igri,  prodati ga na digitalnom marketplaceu i dobiti "pravi" novac kojim se nešto može kupiti u stvarnom svijetu.

Što je s monetizacijom vaše platforme?
Imat ćemo neki uobičajeni pristup monetizacije, još je rano govoriti hoće li to biti SaaS ili neki drugi model.

Kako će na nju utjecati Facebookova promjena imena?
U ovom trenutku još razmišljamo kako će to utjecati, pa još nisam siguran ni hoćemo li zbog cijele priče tražiti drugo ime ili ne... ​