CroTeam otkrio kako izgleda svijet proizvodnje igara

CroTeam otkrio kako izgleda svijet proizvodnje igara

Izrada računalnih igara vrlo je zanimljivo područje, što može potvrditi i veliki odaziv FER-ovaca na jučerašnje predavanje tvoraca igre Serious Sam.  

(Foto: Goran Adrinek, Davor Hunski i Mladen Tripalo)

A da se radi o području zanimljivijem od klasičnog programiranja pokazuje i slučaj Gorana Adrineka, jednog od trojice predavača koji je rekao kako je svojevremeno mislio kako nitko normalan ne bi radio igre, no nakon što je par godina radio na izradi "običnog" softvera (u Promeks kompjuteru i Ekobitu otkriva Linkedin op.a.) molio je ljude iz CroTeama da ga prime.

Svoj posao nazvao je teškim i kompliciranim, ali i zabavnim i zanimljivim. Njegova izjava kako "neki to zovu prekovremeno" a on to naziva "i u slobodno vrijeme se bavim" kao i priče druge dvojice kolega Davora Hunskog i Mladena Tripala pokazale su kako često rade duže od osam sati, ali svojom voljom. Radi kroničnog manjka vremena ne stignu previše igrati svoje igre, ali znaju igrati tuđe - jer kako objašnjavaju - to se zove research.

Priča o CroTeamu započela je 1993. izradom igre Football Glory u produkciji tvrtke Black Legend, nakon što se Davor Hunski ostvario kontakt s čovjekom iz Londona koji je radio u toj tvrtki. Njemu je pokazao svoju igru Sokoban s kojom je nastupio na natjecanju u školi s kojeg je bio izbačen jer - kako danas kaže - (profesori) nisu shvatili o čemu se radi te dogovorio posao izrade te nogometne igre. Relativan uspjeh pogurao ih je dalje - u izradu hita Serious Sam - vjerojatno najboljoj igri nastaloj u Hrvatskoj - na kojoj su radili čak pet godina. Iako su nudili prilično jeftin i kvalitetan proizvod, u početku su ih odbili svi izdavači, koji su im se počeli javljati tek nakon što su počeli stjecati obožavatelje distribuiranjem igre preko Interneta. Prvi ugovor potpisali su s tvrtkom GoD (Game of Developers), nakon čega je uslijedilo otkrivanje potencijala igre koja je do danas doživjela i nekoliko nastavaka.

Situacija na globalnom tržištu igara danas je takva da se oni s 15-20 ljudi nalaze između AAA tvrtki koje sa stotinama ljudi prihoduju stotine milijuna dolara i Indie tvrtki iza kojih stoje jedna do dvije osobe. Uz tako brojne konkurente ističu kako je danas velik problem vidljivosti tj. širenja informacije kako određena igra postoji. Onima koji se hoće sami okušati u svijetu računalnih igara preporučili su Flash igre, igre na mobitelima, Facebook igre... uz ključnu napomenu - neka je (prva) igra i mala, ali dobro ju je završiti. Po njihovom mišljenju česta greška je što ljudi započinju velike projekte koje ne završe, a puno je bolje doći do kraja i vidjeti kako cijeli proces izgleda.

"Najluđi mogu doći kod nas" rekao je jedan od njih i otvorio novu temu - zapošljavanje. A za tako nešto najbitniji su znanje, sposobnost, inicijativa, vrlo poželjni demo i portflio, znanje engleskog i samo-javljanje. Osim njih u Hrvatskoj ima i drugih kreatora igara koje i sami cijene poput Pandora studija, Cateiae, 32 bita i drugih (više info o nekim od timova i njihovim projektima može se pronaći u vezanim vijestima ispod ovog članka op.a.) - pa svi zainteresirani imaju šanse pokušati ostvariti svoj san u ovoj industriji koja na globalnoj razini predstavlja ozbiljan biznis.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške:
     

Developeri puni hvale za prvi IT Showoff

Konferencija IT Showoff održana u petak po mišljenju developera s kojima smo razgovarali postigla je potpuni uspjeh.

Pongrac & Levenski: Industrija računalnih igara u svijetu je ozbiljan biznis

Andrej Levenski i Tomislav Pongrac dvojica su od četvoro suosnivača hrvatske tvrtke Pandora studio koja bi ove godine na svjetskom tržištu trebala izdati svoju prvu računalnu igru – Gas Guzzlers.

Objavljen trailer hrvatske trkaće igre Gas Guzzlers

Gamepires Studio objavio je trailer za svoj prvi naslov - prvu arkadnu igru utrkivanja napravljenu u Hrvatskoj - Gas Guzzlers.

The Red Solstice - još jedna hrvatska igra gotova do kraja godine

Isometric survivor tactical cooperative shooter – odgovor je na pitanje kakvog žanra će biti The Red Solstice – još jedna igra iza koje stoje hrvatski programeri.

Objavljen drugi trailer hrvatske igre Gas Guzzlers

Hrvatska arkadna igra utrkivanja sve je bliže izlasku, a danas je objavljen i njezin drugi trailer na YouTubeu.

Izašao prvi trailer hrvatske igre The Red Solstice

Prvi trailer hrvatske igre The Red Solstice od jučer je dostupan na YouTubeu.

Hrvatska igra The Red Solstice prikuplja donacije

Hrvatski tim koji radi igru The Red Solstice pokrenuo je Internet kampanju prikupljanja sredstava kako bi završio rad na igri.  

Ekipa koja je radila igru Serious Sam dolazi na FER

Predstavnici tvrtke Croteam koja stoji iza najuspješnije hrvatske igre svih vremena u četvrtak, treći svibnja 2012. godine održat će predavanje o vlastitoj povijesti razvijanja igara i poteškoćama s kojima su se susreli.