Proizvodnja 3D printanih Venturijevih cijevi za respiratore, izrada zaštitnih vizira za liječnike, inovacije u izradi zaštitnih maski, chatbot za bolnice, edukativna IT rješenja i online testovi za procjenu broja stvarnih slučajeva zaraze - neka su od rješenja na kojima ovih dana rade startupi iz ZICER-a.
Direktor ZICER-a Frane Šesnić pojasnio je kako je prije deset dana ZICER zatvoren radi sigurnosti i očuvanja zdravlja korisnika, dok zaposleni u startupima rade od kuće. Iznimka su startupi koji se bave 3D printanjem medicinske opreme, a na ZICER-ovom printeru dnevno se isprinta 18 zaštitnih vizira za medicinsko osoblje.
I ostale aktivnosti ZICER nastoji prilagoditi situaciji. Prošlog petka održali su prvi online Live Pitch Day koji će iznjedriti drugu generaciju EIT Climate-KIC RIS akceleratora, a kojeg provodimo u Hrvatskoj. Imena timova ovog najvećeg europskog programa za akceleriranje klimatski orijentiranih startupova doznat će se krajem travnja.
3DTech printa medicinsku opremu
ZICER-ov startup 3DTech prije desetak dana započeo je s davanjem vlastitog doprinosa u borbi sprječavanja širenja i posljedica virusa COVID-19. Inovatori iz 3DTech-a uočili su glavni razlog povećanja stope smrtnosti u Italiji – nedostatak Venturijevih cijevi za respiratore. Budući da su spomenute cijevi potrošni medicinski materijal - svakom pojedinom pacijentu moraju se mijenjati svakih osam sati - mladi su poduzetnici preko društvenih mreža i ostalih komunikacijskih kanala krenuli s apelom usmjerenim na domaće i strane državne institucije te opću javnost. O početku akcije Luka Biondić, direktor 3DTech-a je rekao:
"Samo par dana od početka inicijative počele su pljuštati poruke i pozivi sa svih strana. Uočili smo kako se jako puno mladih firmi, poput nas, bacilo na altruistički poziv pomaganja onima kojima je trenutno najviše potrebno. Želimo naglasiti da ovo ne radimo iz profita već iz ljudskosti i dobre volje te kako bi pomogli aktivirati što više drugih poduzeća ili individualaca koji su u situaciji pružiti pomoć." - rekao je direktor 3DTecha Luka Biondić.
3DTech je do sada isporučio pedesetak Venturijevih cijevi za respiratore, više od 1000 zaštitnih vizira za medicinsko osoblje i više od 200 ClipOn kvačica za zaštitne maske.
Razvijena aplikacija koja educira i predviđa razvoj situacije vezane uz koronavirus
Agilos IT je u suradnji s IBM-ovim Data Science timom napravio hackathon na temu koronavirusa te spojio znanja o aplikacijama s data scienceom. Njihov trud rezultirao je kreiranjem stranice kroz koju se može educirati, ali i napraviti online test o vjerojatnosti zaraženosti.
"Cilj nam je da se što prije razriješi ova kriza, pa smo gledali na koji način možemo pomoći. Sve je krenulo od rasprave treba li, u slučaju da sumnjamo na zarazu s COVID-19, otići u bolnicu ili ne!? Shvatili smo da brojni ljudi ne znaju što zapravo učiniti u ovoj situaciji, ili da u panici zaborave i ono što znaju. Stoga smo izvukli parametre na temelju kojih procjenjujemo omjer potvrđenih naspram stvarnim slučajevima te smo napravili model širenja virusa. Važno je napomenuti da, s povećanjem broja kontakata vjerojatnost da budete izloženi virusu eksponencijalno raste. To je i glavna poruka ovog algoritma – smanjiti broj kontakata i držati se preporuka. Dodali smo i anketu za izračun vjerojatnosti da imate virus. To nije nikakav službeni podatak, niti postoji algoritam koji to može jednostavno odrediti. Međutim, služi kao ilustracija o tome koliko je važno slijediti upute i ponašati se odgovorno" - rekao je direktor Agilis IT-a Ivan Žuna.
Navedena stranica koja sadrži test vjerojatnosti zaraženosti zabilježila je više od 20.000 posjetitelja.
Automatski konverzacijski robot po prvi put u Hrvatskoj u funkciji podrške hitnih javnih linija
Chatboti, računalni programi dizajnirani za komunikaciju s ljudima funkcioniraju tako da na upit odgovaraju automatski u realnom vremenu, jer su već prethodno naučeni kako trebaju odgovoriti. Upravo ovakvi automatski roboti u fokusu su startupa Hero Factory, jednog od pobjednika posljednje ZICER-ove Startup Factory generacije. Stručnjaci iz Hero Factoryja odlučili su pomoći u rješavanju momentalne zahtjevne situacije. S Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo osmislili su inovativan projekt i pokrenuli ga u rekordnom roku.
"Kad je počela cijela situacija s koronavirusom, htjeli smo pomoći i na dodatne načine - osim da samo ostanemo doma. Kad smo čuli za veliko opterećenje službenih telefonskih linija i bolničkih kapaciteta, htjeli smo pomoći kroz uštedu vremena svim zdravstvenim djelatnicima koji hrabro i naporno rade za nas. Već smo znali za inozemna rješenja chatbota za koronavirus koji su u SAD-u, UK-u, Španjolskoj i drugim zemljama pomogli u tom naumu pa smo se povezali s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo. Uz podršku ZICER-a i HZJZ-a, ekstremno smo brzo osmislili i razvili taj alat koji se od danas može koristiti na Messengeru HZJZ-a“ pojasnio je Dario Begonja, direktor i osnivač Hero Factoryja
Digitalna tržnica kao alternativa klasičnoj
Kako bi nabava hrane bila jednostavnija u ovo vrijeme zatvorenih tržnica i preporuka za ostankom doma, rješenje je ponudio startup VeeMee. Riječ je o digitalnoj platformi koja okuplja više od 1300 poljoprivrednih gospodarstava koja nude kompletan spektar domaćih proizvoda - od voća i povrća, mlijeka, mliječnih proizvoda i mesa pa sve do presadnica.
Kao odgovor na trenutačnu situaciju, VeeMee je na svojoj stranici razvio tzv. Digitalnu tržnicu. Ovakva tržnica povezuje kupce s proizvođačima. Kako bi se olakšalo i ubrzalo korištenje VeeMee platforme za kupce, kontakti su kategorizirani po županijama i vrstama proizvoda.
"Naš cilj je da u ovom vremenu izuzetno važne informacije prenesemo brzo, transparentno, točno i besplatno. Poljoprivrednici koji su se prijavili na našu platformu javljaju nam kako im je prodaja kontinuirana te da bilježe rast od 50 posto" – rekao je Marko Kozjak, direktor i suosnivač startupa VeeMee.