Trend širenja u regiji: Limundo želi doći u Hrvatsku

Trend širenja u regiji: Limundo želi doći u Hrvatsku

Web stranicama koje prerastu svoju državu kao sljedeći logičan potez je širenje u regiji.

(Braća Nenad i Vladimir NIkolić, foto: itdogadjaji.com)

Jedan od ljudi koji se odlučio za takav korak je Vladimir Nikolić, suosnivač srpskog aukcijskog sitea Limundo koji će uskoro imati 30 zaposlenih. On putem oglasa na rep.hr-u traži osobu s iskustvom koja bi pokrenula hrvatsku verziju sitea, zbog čega smo ga upitali nekoliko pitanja vezanih uz dosadašnji i budući rad Limunda.

Koji je princip djelovanja Limunda, i gdje je poslovni plan?
Limundo je 2006 osnovan kao aukcijska platforma. Trenutno imamo preko 80.000 članova koji su prošli rigorozan proces registracija. Registracija uključuje proveru e-mail adrese, mobilnog broja i slanjem fotografije lične karte.
Na Limundu se kupci i prodavci nalaze, tako sto kupci na njima zanimljiivim aukcijama nude. Ko na kraju ima najveću ponudu, kupuje predmet. Tako da kupac ima moć da odluči krajnju cenu.

2010. smo prosirili ponudu za kupoprodaju po fiksnoj ceni -> Kupindo.com
Princip je isti, da mi nastupamo kao posrednici ali se predmet kupuje odmah po definisanoj ceni od strane prodavca.

2011. se pušta Limundo Cash, preko kojeg Limundo postaje posrednik i u novčanom toku.
Kupac uplaćuje novac na poseban račun, mi prodavca o tome obaveštavamo (sve automatizovano za brz protok)
i on šalje predmet. Ako je sve ispravno, šaljemo novac prodavcu. Poslovni model se zasniva na proviziji koju uzimamo od prodavca za svaku uspešnu transakciju na Limundu i Kupindu.

Koliko je lako ili teško pokrenuti sličan site na drugom tržištu s obzirom da sada imate iskustvo i sredstva ali se u neku ruku treba sve početi ispočetka?
Nije jednostavno, ali to nije problem. Ni pokretanje Limunda nije bilo jednostavno. Ključ je dobar tim. Ako imas dobar tim oko sebe, sve se lakše postiže. Zbog toga je bitno da nađemo pravu osobu u Hrvatskoj koja ce biti taj pokretač i koja ce svojom energijom privući dobre ljude oko sebe.

Kolika je prepreka činjenica da Hrvatska već ima site koji se bavi aukcijama? (Aukcije.hr)
Izazov je. Konkurencija je uvek dobra. Jedan primer od samog pocetka: Kada smo prvi put razmišljali da pokrenemo aukcijsku stranicu u Srbiji, razvijali smo ideju u glavi. I rekli sebi: "Vremenom ćemo doći do pravog rešenja. Kako izgleda, sistema tako i samog naziva." I onda smo naleteli na stranicu koja to već nudi u Srbiji (Limundo nije prva aukcijska stranica iako to mediji često prenose). To nam je bio pokretač da Limundo postane pipljiviji. Prvi cilj je bio: naći pravo ime koje će se lako pamtiti i biti specifično. Da nije te stranice bilo, možda bi taj proces duže trajao.

Imate li u planu širenja i na druge države? Imate li planove za nove projekte u Srbiji?
Ostavljamo sebi sve karte otvorene. Ali zašto da ne, ako možemo da nađemo kvalitetne ljude za lokalni Limundo tim.
A siguran sam da možemo. Za Srbiju planiramo puštanje Limundo Cash u januaru. Dodatno za 2011 planiramo puštanje još jednog projekta u okviru Limundo Cash grupe. Gledamo šta je to što je još potrebno članovima, za potpuniji doživljaj biti Limundovac.

S obzirom da smo do sada imali malo informacija o web sceni u Srbiji, možete li možda istaknuti neke specifičnosti tržišta i/ili neke zanimljive web projekte koji su pokrenuti u zadnje vrijeme.
Tržište Srbije ima dosta sličnosti sa Hrvatskim, negde je Hrvatska naprednija negde je Srbija. Hrvatska je jaka u blogerskoj sceni. Srbija je (malo) jača u društvenim mrežama. Mada se i to menja.
A jedan bitan pokretač vidim sve češće predavanja na seminarima nasih drugara iz Ex-YU (ili kao sto se u zadnje vreme zove: Jugosfera). Tu učimo jedni od drugih i ta izmena informacija je dragocena. Inače to nam je i olakšalo da krenemo sa Limundom u Hrvatsku.