Analitičari predviđaju da će u skoroj budućnosti super učinkovite tehnološke tvrtke s minimalnim brojem zaposlenih ostvarivati ogromne zarade zahvaljujući besplatnim kanalima distribucije i velikim tržištima.
(Foto: Je li jedan čovjek dovoljan za veliki poduhvat?)
Facebookova akvizicija Instagrama čiji ured broji samo trinaest zaposlenika, najnoviji je primjer tog trenda na tržištu tehnoloških startup tvrtki.
Uvjeti koji vrijede za online tržište poput praktički besplatnih kanala distribucije proizvoda omogućavaju poduzetnicima da svoje inovacije i rješenja ponude krajnjim kupcima bez znatnih početnih troškova što u konačnici znači minimalni rizik i potencijalno znatno ubrzano ostvarivanje prihoda. Prema najnovijem istraživanju tvrtke Magister Advisors specijalizirane za investicijsko savjetovanje, kompanije kao što su Microsoft i Apple su također nastale na poduzetničkom geniju pojedinaca, međutim danas više nije potrebna glomazna infrastruktura i stotine zaposlenih da bi se ostvarili rezultati.
"Danas postoji jedinstven potencijal za ubrzano ostvarivanje prihoda kod novih super učinkovitih tvrtki. Microsoftu je trebalo tri godine da dosegne prihode od milijun dolara (3.6 milijuna u današnje vrijeme), dok je Facebook u istom vremenskom razdoblju došao od nule do 150 milijuna", izjavio je za portal The Next Women Victor Basta iz Magister Advisorsa. Prosječna vrijednost kompanije po zaposleniku je sve veća, pa tako u Microsoftu iznosi tri milijuna dolara, Appleu deset milijuna, Facebooku 33, a u Instagramu čak 77 milijuna dolara zbog čega analitičari smatraju da je neminovno kako će se uskoro pojaviti tvrtka vrijedna milijardu dolara sa samo jednim zaposlenim. "Šačica Instagramovaca je pretvorila 551 dan razvijanja proizvoda u posao vrijedan milijardu dolara, a Twitter je napravljen smišljen preko vikenda i za četiri mjeseca je imao prve korisnike. Nekadašnji dotcom mjehur omogućio je tvrtkama da postignu ogromne vrijednosti samo prema budućim projekcijama i potencijalu, međutim ovog je puta situacija drugačija jer se proizvod može dostaviti u ruke stotinama milijuna korisnika za nikakve troškove gotovo preko noći", objasnio je Basta, te zaključio kako su se 1999. godine poslovanja procjenjivala po broju jedinstvenih korisnika, a uskoro će se gledati samo broj zaposlenika.