Najutjecajniji IT blogeri Silicijske doline pronašli su novi način da monetiziraju svoju popularnost i odmaknu se od tradicionalne prodaje oglasnog prostora i brojanja jedinstvenih posjeta svojim stranicama
(Foto: Michael Arrington)
Umjesto pisanja o poslovanjima drugih IT tvrtki i startupa sve više blogera osobno prikuplja novac od velikih venture capital fondova i s tim investicijama osniva vlastite male vlastite fondove čime efektivno postaju poslovni anđeli, piše thedailybeast. Ideja je zapravo jako jednostavna - VC fondovi daju za njih relativno malene svote od nekoliko stotina tisuća dolara, a blogeri dalje investiraju taj novac u male i nepoznate startup tvrtke za koje ionako oni prvi saznaju jer su odlično povezani i imaju veliki broj ostvarenih kontakata iz IT industrije.
Trend je prvi započeo bivši urednik TechCruncha Michael Arrington koji je uspješno prikupio 10 milijuna dolara od dvadesetak VC fondova iz Silicijske doline poput Greylocka i Sequoie i s tim novcem pokrenuo vlastiti angel fond CrunchFund o čijim prinovama kao što su Airbnb i Path piše na svom Uncrunched blogu. Tech bloger Robert Scobie koji na svom Scobleizer blogu piše o novim tvrtkama iz Silicijske doline i privlači milijune čitatelja također obilazi, prema pisanju TDB-a, velike VC fondove i nudi traži donacije uz objašnjenje da on ionako ima pristup velikom broju IT kompanija u nastanku i ukoliko dobije dovoljno novaca planira investirati u tvrtke koje sam procijeni da mogu ostvariti uspjeh i zatim pisati na svom blogu o tim startupima, naravno samo pozitivno.
Veliki investitori u takvom načinu ulaganja vide odličnu priliku da za manje svote novaca povećaju šanse pronalaska novog Facebooka i pritom pridobiju medijsku promociju vlastitih startupa od strane najčitanijih IT novinara, međutim postavlja se pitanje koliko je takva praksa zapravo etična. Iz perspektive tradicionalnog novinarstva ovakvo iskorištavanje medijskog prostora za vlastitu promociju ili promociju proizvoda, brendova i tvrtki je nedopustivo jer se radi o potpuno pristranom izvještavanju, međutim blogeri nisu tradicionalni novinari i na ovaj način zapravo pretvaraju svoj blog u svojevrsno PR poslovanje kroz koje promoviraju tvrtke u koje su sami investirali.