Banožićev priručnik e-Marketing predmet sprdnje na Internetu

Banožićev priručnik e-Marketing predmet sprdnje na Internetu

Priručnik e-Marketing ministra obrane doc.dr. Marija Banožića objavljen na stranicama Veleučilišta Laloslav Ružička trenutno je predmet ismijavanja na društvenim mrežama.

Priručnik koji ima 56 stranica objavljen je 2020. godine, a osim trenutnog ministra kao autora imao je i urednicu, tri recenzenta i lektoricu, no unatoč tome pun je sadržaja koji mnogi ocjenjuju kao amaterski i zastario te više sliči na rad nemotiviranog studenta, nego na materijal za učenje koji je napisao docent u nekoj obrazovnoj instituciji.

Sadržaj priručnika otkriva koliko je ministar neupućen u tematiku koju je predavao, a dobar primjer je dio priručnika koji se odnosi na društvene mreže i portale. Kao najpopularnije društvene mreže (2020. godine, op.a.) Banožić navodi Facebook i MySpace - društvenu mrežu koja je već godinama irelevantna do te mjere da se mnogi pitaju je li još uopće dostuona na Internetu. Način na koji su podaci u priručniku prezentirani ukazuje i na prepisivanje bez razmišljanja, jer je potpuno besmisleno u priručniku iz 2020. godine navesti kako je Facebook imao 10. rođendan u veljači 2014. godine. Puno logičnije bi bilo navesti kako je ta društvena mreža pokrenuta u veljači 2004. godine.

Kad je u pitanju Linkedin, zbunjuje jedna od dvije rečenice o Linkedinu iz priručnika koja glasi: "Izvor je prihoda sustavu za pronalazak talenata, marketinškom sustavu i sustavu premium sadržaja".

U kasnijem dijelu priručnika u kojem se spominje Google, ističe se kako je Google puno više od tražilice te se navode primjeri: Gmail, Gdocs i Google+. Za neupućene: Google plus je bio Googleov neuspješni pokušaj pokretanja vlastite društvene mreže, a godinu prije izdavanja priručnika Google plus je i službeno ugašen. 

Osim nepoznavanja društvenih mreža, iznenađuje i nepoznavanje Interneta, jer Banožić u priručniku kao primjer najpopularnijih portala uz Index.hr i Tportal.hr navodi www.iskon.hr, www.vip.hr i www.croportal.net Za neupućene: VIP je još 2018. godine postao A1, dok Croportal 2020. definitivno nije dobar primjer popularnog portala. Štoviše, prije izlaska priručnika on više nije ni bio ni na navedenoj domeni. Sličnu neinformiranost pokazao je izborom portala na engleskom govornom području: Yahoo.com, cnet.com i msn.com.

Ova područja naravno nisu jedina kod kojih se može pronaći sadržaj upitne kvalitete. Pojašnjavajući pojam mobilnog interneta, Banožić navodi kako je brzina primanja podataka (kod mobilnog interneta, op.a.) veća od brzine slanja, jer se podrazumijeva da je to (mobilni internet? op.a.) ipak alternativni način kojim se korisnici primarno služe za čitanje e-pošte.