Hrvatski Telekom predstavio je danas 5G+, mrežu koja nudi još bolje performanse od 5G mreže.
Riječ je o mreži vezanoj uz 26 GHz pojas, koji kao i u slučaju drugih visokih frekvencija daje puno više mogućnosti za upotrebu spektra. To automatski podrazumijeva još više brzine koje dosežu i do 4 Gbit/s uz latenciju od 10 milisekundi. Doduše, gubici kod ove frekvencije su nešto viši, no višestruki antenski nizovi mogu pomoći da se taj problem riješi.
Sve to okupljenima su objasnili član Uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije Hrvatskog Telekoma Boris Drilo te Goran Ježić, direktor tvrtke Business Computer Systems.
Bazne stanice potrebne za ovu mrežu su male, pa nije potrebno postavljati ih na krovove zgrada, već mogu biti unutar objekata kad pokrivaju shopping centre, poslovne centre, stadione i slične objekte koje koristi veliki broj ljudi, odnosno biti integrirani u stupove za uličnu rasvjetu ili uz reklamne panoe kad ih se postavlja uz primjerice prometnice..
5G+ u Americi se koristi već tri godine, dok se u Europi pojas za njihovo korištenje počeo licencirati tek početkom godine, a Hrvatska je među prvim državama u Europi koje ga koriste. Uređaji kompatibilni s 5G+ mrežom su u Europi još rijetki, zbog čega je na predstavljanju korišten Sonyjev mobitel s južnokorejskog tržišta na kojem se koristi isti pojas kao i u Europi.
Jedno od područja u kojima će se 5G+ moći koristiti je e-mobilnost. Moderni automobili danas generiraju oko 25 GB podataka svaki sat, pa je neophodna brza i pouzdana mreža za obradu podataka. Moderni automobili primjerice komuniciraju sa servisnim centrima pa se 80 posto dijagnostike može odraditi na daljinu. Moguće primjene 5G+ mreže kod automobila obuhvaća prediktivno održavanje, pay-as-you-drive osiguranje, pametni parking, pametne e-punionice i druga područja. Punionice trenutno nemaju 26 Gigahertzne priključke, ali bi ih mogle imati u sljedećim godinama i tako omogućiti brzi update softvera uz instalaciju dok je auto na punjenju.
Očekuje se kako će do 2023. godine 5G+ mreža postati dostupna u većoj mjeri, no točan trenutak ovisi i o proizvođačima.