Niz svjetskih medija prenio je proteklih dana vijest o Croatia top 100, prvoj turističkoj aplikaciji za Android na 15 jezika na svijetu, zbog čega smo telefonom postavili nekoliko pitanja njezinom idejnom kreatoru Robertu Slavečkom.
Otkud ideja za ovakvu aplikaciju?
Izdajemo magazine za strane turiste i htjeli smo napraviti nešto na webu, no on je prezasićen. Tu su i problemi kako je na engleskom dostupno puno informacija o Hrvatskoj, na njemačkom nešto manje, a na nekim drugim jezicima gotovo ništa. Japanci, Kinezi i Arapi nemaju gotovo nikakvih informacija.
Često sve informacije potječu iz istog izvora, pa svi hvale npr. jedan restoran, dok se gosti koji tamo odu razočaraju.
Htjeli smo napraviti nešto drugačije. O Splitu ima puno informacija, ali se izgubi ono najznačajnije - da je u njemu najočuvanija rimska palača na svijetu. Kad je u pitanju Bol na Braču svi znaju za Zlatni rat,
ali čak ni ljudi iz Hrvatske često ne znaju da tamo postoji kamena kuća u kući...
Kako to da do sada nije bilo turističkih aplikacija za Android?
Bilo je i ima ih, ali je ovo prva na svijetu na 15 jeziika.
Jeste li očekivali ovakvu reakciju svjetskih medija?
(Osobno nismo primijetili veću reakciju svjetskih medija, no prema priopćenju iz hrvatske PR agencije Manjgura o Croatia top 100 pisali su CBS - Money Watch, Chicago Daily Herald, San Francisco Cronicle, Mobile Phone Industry Today, Newsblaze, Travel News, Lifestyle Articles, PDA News, Houston Chronicle, Oklahoma News, Columbus Dispatch, Newsday, i drugi... op. rep.hr)
Ne, nadali smo se da će netko nešto objaviti, ali ne u ovolikom broju.
Imate li već nekakve podatke o preuzimanju aplikacije?
Nažalost ne još, trenutno sam na godišnjem odmoru.
Kakav je vaš poslovni model, odnosno ostvarujete li kakve prihode od aplikacije?
Prihod se ostvaruje od oglasa hrvatskih tvrtki unutar aplikacije.
Tko je osmislio Vašu listu top 100 atrakcija u Hrvatskoj?
Nastala je u suradnji naših ljudi iz redakcije, urednika i novinara iz šest država s kojima surađujemo, te na osnovu inputa turista. Na popisu ima jako poznatih mjesta poput Dubrovnika i Plitvica ali i onih koji nisu poznati ni svima u Hrvatskoj.
Imate li kakvih planova za budućnost? Nove aplikacije ili daljnje unaprjeđenje ove?
Nama su primarni mediji u turizmu, sigurno ćemo razvijati još stvari, no još mi je teško ocijeniti u kojem smjeru ćemo ići. Moramo i proučiti koliko je bilo skidanja aplikacije i na kojim jezicima pa ćemo onda znati više.