Prva zadaća marketinga je stvoriti profit tvrtki, rekao je na današnjem FuturADu Petr Pištelak koji je održao predavanje o mjerenju učinkovitosti oglašavanja.
"Polovica troškova za marketing je bačen novac... Problem je što nitko ne zna koja polovica" započeo je Pištelak svoju prezentaciju citatom osnivača Unilevera Lorda Leverhuea. Pištelak tvrdi kako više nije tako, jer se znatan dio učinkovitosti oglašavanja može mjeriti i tako unaprijediti rezultate koje ostvaruje marketing.
Čak i kad je to teško, poput recimo mjerenja učinkovitosti kod sponzoriranja košarkaškog tima, potrebno je potražiti odgovore na neka pitanja poput toga što želimo ostvariti tim sponzorstvom. Prihod ostvaren od ulaganja u marketing, sasvim logično, trebao bi biti veći od troškova za oglašavanje.
Po Pištelakovom iskustvu obučavanje ljudi o metodama mjerenja učinkovitosti ne daje uvijek sjajne rezultate jer se oni često nakon obuke vrate svojim ranijim metodama rada, te su bolje rezultati često postigli korištenjem IT platforme kojom njegova tvrtka Profit Booster nudi on-line praćenje prodaje.
Jedan od primjera uspješnosti u mjerenje učinkovitosti oglašavanja i boljem korištenjem sredstava zahvaljujući rezultatima mjerenja je češka eBanka, srednje velika banka s lošim rezultatima kojoj je Pištelekova tvrtka uspjela pomoći da zahvaljujući boljem ulaganju u marketing udvostruče broj klijenata, utrostruče prihod, ostvare stabilnu profitabilnost i na kraju (u 2006. godini) postanu akvizicija Raiffeisen grupe teška 200 milijuna dolara,