News Feed Optimization nova je grana marketinga koja proučava kako postići da se statusi i drugi slični sadržaji na Facebooku prikažu što većem broju ljudi.
Kao što su brojni korisnici Facebooka uočili, prilikom pregledavanja newsfeeda na kojam se objavljuju događaji (ststusi, objave, radnje...) drugih korisnika, pojedini događaji istaknuti su među važnijim vijestima.
Formula koja pojašnjava koje sadržaje Facebook ističe više od drugih i doživljava ih važnijima predstavljena je još u travnju na F8 konferenciji, no objavljujemo je tek sada, nakon što smo je uočili zahvaljujući srbijanskom blogeru Istoku Pavloviću.
Njen naziv je Edgerank, a otkriva kako vjerojatnost pojavljivanja nečijeg događaja u Facebook feedu druge osobe ovisi o afinitetu između stvaratelja i gledatelja događaja (statusa, radnje, objave...), popularnosti događaja (koja ovisi o broju komentara i "sviđa mi se" ocjena) i tome koliko je događaj nedavno nastao.
Zanimljivo je kako Facebook afinitet mjeri učestalošću otvaranja nečijeg profila ili učestalošću slanja nečijih poruka, što je (iako se javno ne prikazuje) u biti još jedan privatni podatak koji otkriva nečije navike.
Informativni 44-minutni video s konferencije u travnju objavljujemo u nastavku članka, a objašnjavanje algoritama počinje oko 22. minute.