Odgovor na pitanje koje prije ili kasnije postavi svaki Google Adwords oglašivač, ponudio nam je Miroslav Varga iz osječkog Escapea, Google AdWords ovlaštenog partnera.
Ideju koju ovdje opisuje. Varga planira nominirati za zlatnu nagradu sljedeće Web strategije o Internet marketingu.
Google određuje cijenu klika na temelju nekoliko parametara prikazanih u donjem videu, a koji se mogu prikazati jednadžbom:
(moj stvarni) CPC = AdRank (konkurencije)/(moj) QS + 0,01
Tako se točno zna koliki je AdRank (konkurencije) jer svaki oglašivač zna svoj QS (prikazuje se pored svake ključne riječi) i zna cijenu klika koju plaća.
AdRank (konkurencije) Google izračunava temeljem jednadžbe:
AdRank(konkurencije) = QS (konkurencije) x max CPC (konkurencije)
Kako AdRank (konkurencije) znamo iz vlastitih podataka (putem svog QS i cijene klika koju plaćamo) morali bi saznati samo još koliki je QS konkurencije. Tada bi imali podatak koliko je spremna naša konkurencija platiti za klik.
Kako saznati QS (konkurencije)?
Tu možemo poslužiti jednim trikom koji smo izmislili u tvrtki ESCAPE (ako se drugi time koriste, mi zaista ne znamo za to. Postoje primitivni načini koji se koriste
Napravili smo zakup iste ključne riječi, istog oglasa i vodimo ga na isti URL kako bi postigli iste faktore za izračun AdRanka (isti relevance) kao i konkurencija:
Nakon toga 'kreirana' je kampanja s istom ključnom riječi, obuhvatom i destination URL-om.
Ustanovili smo QS konkurencije koji je 7. Ako se uvrste podaci u dvije jednostavne jednadžbe i može se vidjeti da Neckermann plaća maksimalni CPC za ključnu riječ 'bušilica' u iznosu 0,30kn, a Gramat 0,35.