IAB Europe prije nekoliko dana izdao je kodeks koji su odobrile vodeće online tvrtke, a koji predlaže način reguliranja poslovanja mjesec dana prije uvođenja direktive EU koja se bavi istom tematikom.
(Screenshot: Kodeks su potpisale i brojne poznate tvrtke)
Prema IAB-ovom kodeksu za Online Behavioral Advertising (OBA), oglasi na stranicama trećih osoba trebali bi imati ikonu koja će isticati kako se koristi OBA i kao opciju nuditi gašenje cookieja, što bi znatno promijenilo dosadašnju praksu u kojoj to nije bilo regulirano.
U svrhu boljeg razumijevanja tematike, pokrenut je i web YourOnlineChoices.eu koji trenutno nudi objašnjenja namijenjena građanima Velike Britanije, Španjolske i Francuske. Cjelokupni okvir koji su potpisale i tvrtke poput Googlea, Microsofta i Yahooa može se pronaći ovdje (PDF).
U kraćem telefonskom razgovoru za rep.hr, Jan Jilek iz IAB-a pojasnio nam je kako se taj prijedlog samoregulacije ne odnosi na Hrvatsku dok god ona nije u Europskoj uniji.