Bruketa&Žinić otvorili izložbu svojih projekata u Beogradu

Bruketa&Žinić otvorili izložbu svojih projekata u Beogradu

Izložba reklamne agencije Bruketa&Žinić otvorena je u petak u napuštenoj historicističkoj palači predratnog Trgovinskog društva u Beogradu.

Zagrebačka agencija koja je za svoj rad nagrađena nekim od najprestižnijih nagrada u Americi, Europi i Japanu po prvi put na taj način predstavlja svoj rad u Srbiji. S ciljem pokretanja regionalne kulturne razmjene te potrebe naglašavanja važnosti ideja u kulturnom, ali i ekonomskom životu zajednice, izložbu organizira Kulturni Front Beograd u suradnji s institutom Geozavod, beogradskom opštinom Savski Venac i uz podršku RTV B 92. Izložbu je otvorio Nebojša Bradić, ministar kulture Republike Srbije.

Izložba crpi inspiraciju iz okruženja u kojem se odvija, u napuštenoj financijskoj instituciji, u doba svjetske ekonomske krize, tvrdeći pri tom kako su ideje i kreativnost jedini stvarni kapital neke zajednice. Izložba je podijeljenja na tri dijela: ideje, elementi stila i cjeloviti projekti, te nastoji ilustrirati proces nastanka mnogobrojnih međunarodno nagrađivanih dizajnerskih i komunikacijskih rješenja proizašlih iz ove agencije. Posebno zanimljiva su agencijska računala s originalnim radnim datotekama u koje posjetitelji mogu intervenirati te se na taj način i sami uključiti u proces stvaranja radova.

Među dvjestotinjak projekata koji su prezentirani beogradskoj publici nalazi se i nevidljiva kuharica koju prije upotrebe treba ispeći, napravljena za Podravku, zatim web sajt za udomljavanje neželjenih poklona Sretan BiŽić, event za Pumu koji se odvijao u zoološkom vrtu, višestruko nagrađivane ambalaže poput one za MC, Chiavalon, Pitroid, rješenja za kulturne projekte poput Motovun Film Festivala, reklamne kampanje za Tele2, KiKi i mnogi drugi projekti za Podravku, Agrokor, Adris, TDR, Istragrafiku, InBev, Kraš itd.

Mnogi izloženi radovi objavljeni su u uglednim publikacijama. Linda Bowen, novinarka uglednog američkog časopisa Communication Arts, posjetila je agenciju i u ovog mjeseca objavljuje o njoj detaljan izvještaj na deset stranica. Dezeen.com, trenutno jedan od najutjecanijih web portala kreativne industrije objavio je agencijski projekt Ispeci pa reci. Upravo je taj članak bio najkomentiraniji u 2008. godini izazvavši više interesa i od nove zgrade slavne Zahe Hadid (http://www.dezeen.com/2008/07/27/dezeens-top-ten-stories-with-most-comme...).

“Ovom izložbom želimo potaknuti regionalnu razmjenu znanja i ideja”, komentira Davor Bruketa, a Nikola Žinić nastavlja: “Nadamo da će kreativci iz cijele regije početi fluktuirati i osvježavati DNK u svakoj sredini”