Studija "2010.: Društveni mediji su bitni", koju sponzoriraju tvrtke Ketchum i Nielsen, pokazuje kako je 73 posto žena koje se služe Internetom, postalo aktivnim korisnicama društvenih medija - koriste ih jednom tjedno ili češće.
Kako piše u priopćenju koje objavljujemo, društveni mediji igraju sve bitniju ulogu u svakodnevnom životu Amerikanaca, osobito kada su u pitanju savjeti o potrošačkim proizvodima, pri čemu, prema provedenom istraživanju, prije kupovine koriste brojne blogove ili forume.
Ključna otkrića ove studije su:
• Blogovi su, nakon internetske pretrage, drugi najvažniji i najomiljeniji izvor informacija o kupovini proizvoda.
• 96 posto populacije čita blogove jednom tjedno ili češće.
• Forumi su drugi najkorišteniji izvor informacija o proizvodima nakon razgovora s prijateljima i obitelji.
• Osobne veze (61 posto), zdravlje (45 posto) i pitanja vezana uz posao (39 posto), najčitanije su teme.
• Više od jedne trećine ispitanika (33,6 posto) svakodnevno sudjeluje u komentarima na forumima.
Studija pokazuje kako se žene uvelike oslanjaju na blogove i forume prilikom traženja savjeta i preporuka (blogovi - 21 posto ukupne američke online populacije; forumi: 38 posto ukupne američke online populacije), osobito kada traže informacije koje im mogu pomoći prilikom kupovine novih proizvoda.
Cilj ove studije bio je izmjeriti i usporediti uzorke korištenja medija u različitim segmentima, uključujući spol, životnu dob korisnika, fokusiranje na blogove i odabir najdražih medijskih kanala. Studija je istražila i na koji način različite vrste medija utječu na kupovne navike, usporedbom online medija s klasičnim medijima, ali i različitim kanalima online medija.
"Ova studija potvrđuje kako su društvene mreže ključno mjesto za pridobivanje ženske pozornosti na putu do kupovine," izjavila je Jodi Kahn, izvršna dopredsjednica tvrtke iVillage. "Vrijeme u kojemu smo se oslanjali na samo jedan izvor informacija, stvar je prošlosti. Online razmjena savjeta na forumima vrlo je brzo postala jedan od najvrednijih izvora za preporuke o proizvodima. Marketingaši ne smiju zanemariti ovu skrivenu publiku.".
"Društveni mediji su prioritet za naše marketinške klijente, a studija "Društveni mediji su bitni", dragocjen je uvid u ovaj fenomen, od kojega će svi imati koristi. Ponosni smo što smo svojim sponzorstvom pridonijeli ovom istraživanju. Zaključci opravdavaju naše fokusiranje na društvene medije. Radujemo se što ćemo dobivene podatke moći upotrijebiti u korist svojih klijenata u budućnosti", izjavila je Kelley Skoloda, partnerica i direktorica Global Brand Marketing tima u Ketchumu, koji je sponzorirao studiju.
"Iako je istraživanje rađeno u Americi, jasno pokazuje trendove vezane uz ponašanje žena na društvenim mrežama i samo je pitanje dana kada će ovi impresivni postoci postati stvarnost i u Hrvatskoj. Podatke smo objavili kako bismo svoje klijente, ali i tržište općenito, upozorili da svoje komunikacijske strategije vezane uz promociju proizvoda namijenjenih ženama, što prije počnu prilagođavati onome što će i kod nas sutra postati realnost", rekla je Marina Čulić Fischer, izvršna partnerica u PR agenciji Pleon Partner, ekskluzivnom zastupniku Ketchum Pleon mreže u Hrvatskoj.