Web portal 24sata.hr danas se odrekao reklama

Web portal 24sata.hr danas se odrekao reklama

News portal 24sata.hr odlučio je svake srijede uvesti neko iznenađenje za čitatelje, a danas je to dan bez reklama.

One su na jedan dan ukinute s obzirom da su se čitatelji u jednoj od anketa baš njih proglasili najvećim nedostatkom portala, pa tako danas na portalu nema bannera, pop-upova ni sponzoriranih članaka.

Voditeljicu marketinga 24sata digitala Matejku Paladin upitali smo tim povodom nekoliko pitanja.

Kakav je omjer prihoda od oglašavanja u tiskanom i u Internet izdanju i kolike portal ostvaruje prihode?
U 24sata.hr, prihodi od oglašavanja u web izdanjima donose 10 posto od ukupnih prihoda od oglašavanja. Ovim smo postotkom izuzetno zadovoljni, s obzirom na to da je u Hrvatskoj udio digitalnih medija u oglašivačkom media mixu i dalje vrlo nizak, oko 2 posto prema javnim podacima. Naš prošlogodišnji prihod od oglašavanja na webu iznosio je 9,4 milijuna kn, što je porast od 57 posto u odnosu na 2009. godinu - podatak koji zaista ohrabruje.

Gube li portali s prevelikim brojem reklama na posjećenosti, ili čitatelji samo prigovaraju ali i dalje dolaze?
Iz našeg iskustva, više se radi javnom izražavanju nezadovoljstva i to prvenstveno agresivnim formatima bannera. Čitatelji na kraju krajeva traže sadržaj koji ih zanima, u formi koja im se sviđa, i to je kriterij koji određuje kojem će portalu dati svoje vrijeme i povjerenje.

Može li se u Hrvatskoj news portal financirati ikako drugačije i bi li naplata sadržaja funkcionirala ako bi je svi uveli?
Trenutno je u Hrvatskoj situacija takva da se većina prihoda od web oglašavanja ostvaruje kroz display oglašavanje. Mnogi, pa tako i mi, pokušavaju naći novi izvor prihoda koji bi odteretio portale od tolikog
broja reklama i učinio korisničko iskustvo boljim, a poduzećima omogućio rast prihoda. Nažalost, još uvijek nije pronađen model prihodovanja koji bi adekvatno zamijenio display oglašavanje. Što se naplate sadržaja tiče, vjerujemo u mogućnost ostvarivanja prihoda na ovaj način, jer u svijetu postoje razni slučajevi kada se takva praksa pokazala uspješnom. U Hrvatskoj je tržište po tom pitanju još uvijek nerazvijeno, no smatramo da je, ukoliko se radi o pravom, ekskluzivnom i kvalitetnom sadržaju, naplatu u skorom periodu moguće ostvariti. Naravno da nije rješenje odjednom zaključati sadržaj koji je do jučer bio besplatan i koji je dostupan i putem drugih medija.


(24sata.hr danas nije imao ni jednu reklamu)