Trend javnog izdavanja vlastitih API rješenja, kojeg predvode Google, Facebook i Twitter, polagano prerasta u nužnost za sve IT servise.
To najbolje pokazuje istraživanje API agregata ProgrammableWeb koje je pokazalo eksponencijalni rast broja dostupnih API-a kroz zadnje dvije godine. Od dostupnih 5000 API-a, samo u 2011. godini je njih tisuću ponuđeno developerima na korištenje. Glavni zagovornici novog načina dijeljenja i korištenja informacija o korisnicima su kompanije s velikom bazom korisnika poput Googlea koji nudi čak 96 različitih API-a, među kojima je najpopularniji Google Maps API koji je zaslužan za integraciju tog servisa na brojnim stranim i domaćim web stranicama (najsvježiji primjer je nedavno pokrenuta web stranica za izračun cijene taksi prijevoza u Zagrebu na adresi taxicijene.info).
Twitter je otišao korak dalje i iskoristio svoj originalan API da indirektno razvije cijeli ekosustav Twitter API rješenja od strane developera diljem svijeta. Tako je i njegova aplikacija za iPhone mobilne uređaje nastala kao nezavisni solo projekt kojeg je kompanija otkupila i pretvorila u službenu aplikaciju. Facebook se 2010. godine također pridružio API boomu kada je ponudio Facebook Graph API preko kojega aplikacijama kojima to dozvole korisnici postaju dostupne sve informacije i podaci koje se nalaze na toj društvenoj mreži. Prema statistici ProgrammableWeba osim Internet i društvenih servisa, sve više državnih institucija razvija vlastite API-e i ako se nastavi eksponencijalni rast do kraja ove godine broj dostupnih API-a mogao bi narasti za još nekoliko tisuća.