Oglašivačka agencija Bartle Bogle and Hegarty naišla na negativne reakcije nakon predstavljanja jedinstvenog humanitarnog projekta na ovogodišnjoj SXSW 2012 konferenciji.
Ideja projekta je beskućnike pretvoriti u mobilne wireless hotspotove preko kojih bi se prolaznici mogli spojiti na Internet, a zauzvrat bi im mogli donirati neku manju sumu novaca, piše Wired. Ovim modelom pokušali su modernizirati Street newspaper inicijativu koja se provodi u tridesetak saveznih država SAD-a, a koja omogućava beskućnicima da sami pišu, tiskaju i prodaju novine s temama i problematikom života na ulici i beskućništva.
"Koliko ste puta vidjeli da netko 'kupi' novine i zatim ih ne uzme od beskućnika? Time ne samo da krše osnovni koncept novina kao mehanizma da beskućnik izbjegne moljenje novca, već sama tiskovina gubi svoju vrijednost. Unatoč tome smatramo kako se ne radi o lošem konceptu, već je zastario u ovo doba smartphone uređaja i zato smo ga odlučili modernizirati", stoji na službenom blogu agencije BBH. Cilj eksperimenta je opremiti beskućnike s 4G MiFi uređajima i majicama na kojima bi bili otisnuti podaci potrebni za spajanje na Internet, a nakon korištenja bi osoba mogla donirati novac beskućniku u znak zahvale za pruženu uslugu. Inicijativa je odmah naišla na lavinu kritika najviše zbog načina na koji bi se beskućnici predstavljali kao obični predmeti koji služe "normalnim" ljudima jer bi im na majicama pisalo "JA SAM 4G HOTSPOT", dok je koncept uličnih novina ipak nudio nekakav sadržaj koji je bio zanimljiv i kojeg su beskućnici sami stvarali.
Mnogobrojni tweetovi sa SXSW konferencije opisali su da je projekt "u lošem ukusu" i "bešćutan", te da bi samo korištenje usluge bilo dosta nezgodno i neugodno jer je potrebno cijelo vrijeme stajati vrlo blizu beskućnika dok se koristi Hotspot. Članak IT portala Wired opisao je BBH-ovu akciju kao "pravi prikaz svega što je grozno u američkom društvu 21. stoljeća" pogotovo jer prelazak na pružanje usluge umjesto stvaranja sadržaja zapravo znači korak unazad za zajednicu beskućnika koja je dosad pokušavala pružiti nešto konkretno u zamjenu za novac. Iz agencije su odgovorili na kritike objašnjavajući kako se ne radi o nikakvom reklamiranju niti se promovira neki brend, već bi beskućnici zadržali sav novac zarađen od pružanja usluge Hotspota, a ukoliko bi se eksperiment pokazao uspješnim mogla bi se sagraditi neka platforma za objavljivanje vijesti online umjesto kroz tiskane ulične novine.