Novi Gogleov algoritam smanjivati će rang stranica koje se koriste takozvanim webspamom kako bi iskoristile propuste u SEO sustavu i tako se činile popularnijim nego što zaista jesu.
Učinkovita optimizacija search enginea, koja uključuje pažljiv odabir ključnih riječi za opis stranice ili precizno odabrane komentare sadržaja, predstavlja pozitivan i konstruktivan način podizanja važnosti nekog weba što zauzvrat znači da će biti bolje rangiran među rezultatima pretraživanja i time vidljiviji korisnicima Interneta. Takav "white hat" SEO pospješuje pristupačnost neke stranice, pomaže u stvaranju kvalitetnog sadržaja i može ubrzati njeno otvaranje u pregledniku, te je ključan za dobar marketing jer veća eksponiranost preko tražilica i društvenih mreža ujedno znači i veći broj posjetitelja.
S druge strane, isti principi optimizacije mogu se negativno koristiti kako bi stranice bez kvalitetnog sadržaja ili čak bez ikakvog sadržaja bile predstavljane kao legitimno popularne dok zapravo služe samo za ubiranje postotaka od reklama ili direktno varale korisnike Interneta. Neki od trikovi kojima se administratori takvih stranica služe uključuju keyword stuffing, popunjavanje tekstualnog sadržaja neke stranice isključivo ključnim riječima kako bi zavarali tražilicu da se radi o legitimnom tekstu u kojem se samo spominju popularne riječi i link schemes kod kojih se vlasnici web stranica organiziraju u zatvorene mreže unutar kojih međusobno postavljaju linkove na svoje stranice i time također stvaraju dojam kako je svaka pojedina stranica popularna dok u stvarnosti ne nudi nikakav sadržaj posjetiteljima.
Google je i ranije koristio razne metode za suzbijanje ovakvih manipuliranja SEO sustavom, poput algoritma koji provjerava količinu teksta u ovisnosti o rasporedu elemenata na nekoj stranici i automatski degradira važnost stranica koje nemaju dovoljno sadržaja, a kroz par dana kreće s implementacijom izmijenjenog algoritma za borbu protiv webspama. Sustav bi nakon tih promjena trebao automatski smanjivati rang stranica za koje se pokaže da nisu u skladu s Googleovim naputcima o kvaliteti, a iz kompanije se nadaju kako će primjena takvog algoritma poboljšati standard sadržaja na Internetu. "Iako ne možemo dati točno koje izmijene su napravljene na algoritmu, jer ne želimo da se spammeri prilagode i nađu načine za iskorištavanje sustava, naš savjet webmasterima je da stvaraju kvalitetan sadržaj i kvalitetno optimiziraju svoje stranice uz ispravan "white hat" SEO umjesto da se bave pronalaskom propusta u tražilici", piše na službenom Googleovom blogu. Izmijenjeni algoritam će biti primijenjen na sve stranice odjednom, neovisno o jeziku kojim su pisane.