Novi e-Građani startali s bugovima i nedostacima

Novi e-Građani startali s bugovima i nedostacima

Servis e-Građani dostupan je od danas u novoj verziji, a test osnovnih funkcija za sada ne ostavlja dobre dojmove.

Redizajn ovog servisa koji je pokrenut 2014. godine rep.hr je najavio prije nekoliko dana. Tada je na sjednici Vlade najavljeno današnje pokretanje redizajna, a najava je zvučala obećavajuće. Država je prije toga na različite načine prikupljala podatke o nedostacima, što je uključivalo čak i temeljito anketiranje izabranih korisnika. Među zaključcima koji su uslijedili bio je i onaj kako novi e-Građani moraju pružati poboljšano korisničko iskustvo. Prva verzija portala daleko je od takvog iskustva, no treba imati na umu kako oblikovanje portala još traje te se na njemu navodi kako će biti potrebno nekoliko dana da se usluge u potpunosti prilagode novim funkcionalnostima.

Iz te perspektive, može se tolerirati to što se na početku logiranja možda i ponavlja koja privola koju je potrebno dati, kao i to što se povremeno može doći do korisničkog pretinca, dok se povremeno pojavljuje greška poput ove na slici (naravno, "bube" nisu uključene u originalno upozorenje op.a.)

Ono što se ne može nazvati funkcionalnom greškom, već propustom u arhitekturi stranice jest činjenica da nakon logiranja popis svih usluga nigdje nije vidljiv na prvome ekranu, dok je najuočljivija opcija "Postanite e-Građanin", koja teško da je potrebna već logiranom korisniku. Štoviše, iznenađuje koliko su važnosti autori redizajnirane verzije portala posvetili privlačenju novih korisnika među onima koji to već jesu. Nakon što logirani korisnici odu na "Moj profil" - kao prva opcija u novoprikazanom izborniku ponovno se ističe "Postanite e-Građanin".

Usluge koje servis nudi i koje prije otvaranje opcije "Moj profil" nigdje nisu bile vidljive, a u spomenutom izborniku se nalaze tek na drugom mjestu, One su podijeljene u 12 grupa, a detaljniji popis opcija unutar svake grupe moguće je vidjeti tek klikom na određenu grupu. Drugi način dolaska do određenih usluge jest putem tražilice.

Iako prvi dojmovi nimalo ne obećavaju, želja da se servis unaprijedi očito postoji. U dnu e-Građana postavljena je forma koja omogućava slanje komentara kako bi se servis poboljšao. Neki dijelovi servisa jesu bolji nego prije - on je sada prilagođen jkorištenju na mobitelima, a dodane su i funkcije koje olakšavaju korištenje slabovidnim i disleksičnim osobama.