Facebookom se posljednjih dana šire statusi o nečijoj smrti na hrvatskom jeziku koji sadrže zlonamjerni link.
Dva različita primjera ove poruke na hrvatskom jeziku mogu se vidjeti u screenshotu na vrhu članka. Nismo provjerili što se događa kod klika na link, no ako je suditi po identičnom scamu na engleskom jeziku koji je zapažen još prošlog mjeseca, klikom na link malware dobiva pristup Facebooku oštećene osobe i nastavlja širiti statuse sa spomenutim scamom.
Engleska verzija širila se putem Facebook Messengera, a više informacija o ovakvoj vrsti scama može se pronaći na stranicama antivirusne kompanije DataProt. Nakon što malware dobije pristup nečijem profilu, potrebno je što prije napraviti korake kako bi mu se taj pristup uskratio.
Onima koji imaju problema s virusom, DataProt savjetuje sljedeće korake:
1) Promjenu lozinke ako još uvijek imaju kontrolu nad accountom.
(Desktop: Klik na profilnu fotografiju u gornjem desnom kutu, klik na "Postavke i privatnost", klik na "Postavke", klik na "Lozinka i sigurnost" s lijeve strane, ponovni klik na "Lozinka i sigurnost" niže lijevo), klik na "Promijenite lozinku")
2) Prijavu problema Facebooku kako bi se i tako smanjilo daljnje širenje
3) Odlogiranje s lokacija koje su korisniku nepoznate
(Desktop: Klik na profilnu fotografiju u gornjem desnom kutu, klik na "Postavke i privatnost", klik na "Postavke", klik na "Lozinka i sigurnost" s lijeve strane, ponovni klik na "Lozinka i sigurnost" niže lijevo), klik na "Gdje ste prijavljeni")
4) Uklanjanje nepoznatih aplikacija
(Desktop: Klik na profilnu fotografiju u gornjem desnom kutu, klik na "Postavke i privatnost", klik na "Postavke", klik na "Aplikacije i web mjesta" niže u meniju lijeve strane te nakon toga pojedinačno uklanjanje nepoznatih aplikacija klikom na "Ukloni")
5) Provjere email adresa povezanih s Facebook profilom i uklanjanje nepoznatih ako ih ima,
(Desktop: Klik na profilnu fotografiju u gornjem desnom kutu, klik na "Postavke i privatnost", klik na "Postavke", klik na "Lozinka i sigurnost" s lijeve strane, klik na "Osobni podaci" niže lijevo), klik na "Podaci za kontakt")
6) Uključivanje dvofaktorske autentifikacije (ako već nije bila uključena)
(Desktop: Klik na profilnu fotografiju u gornjem desnom kutu, klik na "Postavke i privatnost", klik na "Postavke", klik na "Lozinka i sigurnost" s lijeve strane, ponovni klik na "Lozinka i sigurnost" niže lijevo), klik na "Dvostruka provjera autentičnosti")
7) Promjenu lozinka maila
DtaaProt nije naveo zbog čega je ovo točno potrebno, jedini argument koji nama pada na pamet je ako korisnik koristi istu lozinku na Facebooku i za prostup mailu.
8) Skeniranje računala i mobitela antivirusnim softverom