Ministarstvo Uprave najavilo je ovih dana nove usluge koje će biti uvedene putem servisa e-Građani.
Servis ima 72 usluge, a razvijaju se i nove: elektronički odnosno mobilni (e/m) Potpis, e/m Pečat, e-Prijava vjenčanja, e-Poslovanje, e-Pristojbe i e-Upisi,
e/m Potpis i e/m Pečat pružit će građanima i javnim tijelima elektroničko ili mobilno potpisivanje i pečatiranje dokumenata.
e-Prijava vjenčanja omogućit će mladencima da od kuće odaberu mjesto i vrijeme sklapanja braka te da rezerviraju termin i prostoriju. U prvoj fazi brakove će putem usluge e-Prijava vjenčanja moći prijaviti samo hrvatski državljani, i to za sklapanje građanskog braka u službenim prostorijama matičnih ureda. Nakon što izaberu mjesto i vrijeme za vjenčanje mladenci će morati popuniti sve potrebne podatke o sebi, definirati izabranika ili izabranicu i svjedoke te odluku o izboru prezimena nakon sklapanja braka. Nakon što mladenci putem aplikacije prihvate predloženi termin i mjesto vjenčanja obradu podataka preuzima matični ured koji će provjeriti sve zakonom propisane uvjete za sklapanje braka. Kad matičar utvrdi da su svi uvjeti zadovoljeni, obavijestit će mladence koji će upravnu pristojbu uplatiti putem sustava e-Pristojbe i u miru organizirati svadbu.
e-Poslovanje će omogućiti jedinstveni pristup javnim elektroničkim uslugama koje javnopravna tijela pružaju poslovnim korisnicima, kao što su podnošenje zahtjeva, uvid u podatke ili preuzimanje dokumentacije na svom računalu, primjerice, potrebnih dokumenata iz porezne ili carinske uprave, zdravstvenog osiguranja, mirovinskog sustava, graditeljstva, pomorstva i drugo.
Putem e-Pristojbi građani će moći elektroničko platiti upravne pristojbe i naknade u Županijama i matičnim uredima, a uskoro će usluga biti omogućena i za plaćanja kroz sustav e-Građani. Konkretno, građani više neće morati ići na kiosk ili u poštu po biljege/taksene marke ili ispisivati uplatnice, već će POS uređajem/internet bankarstvom platiti pristojbe.
Jedna od složenih e-usluga koja se razvija su i e-Upisi, čiji pilot projekt za upise u vrtiće očekujemo na jesen. S obzirom na važnost kao i značajan potencijal u broju korisnika elektroničkih usluga u sustavu obrazovanja, identificirana je potreba informatizacije i povezivanje procesa od upisa u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja do prijava na visoka učilišta, odnosno informatizacije sustava obrazovanja odraslih. Glavni cilj je građanima Republike Hrvatske (roditeljima, učenicima, studentima) omogućiti jednostavan i brz upis u željenu ustanovu bez nepotrebnih administrativnih poslova koji se mogu izbjeći korištenjem već postojećih podataka iz sustava.