CARNet je danas upozorio kako za preko 10.000 .hr domena nisu sigurni imaju li ispravne kontakt podatke, zbog čega bi neke od tih domena u budućnosti mogle biti izbrisane.
Kako piše na CARNET-ovim web stranicama, korisnici koji još nisu ažurirali podatke o domenama mogu to učiniti na www.dns.hr
Zoran Vlah iz CARNeta pojasnio nam je kako se domene dijele na one koje ostaju besplatne i one koje na temelju novog Pravilnika gube status besplatnih domena, ali ih korisnici mogu nastaviti koristiti kao naplatne domene, te će i jedne i druge morati biti produživane svakih godinu dana.
Besplatnim domenama trajanje se automatski produžuje u onom trenutku kad se ažuriraju podaci u registru, te traje godinu dana, a isteku će prethoditi mail upozorenja za produženje. To znači da korisnici koji su ažurirali svoje podatke sljedećih godinu dana neće dobiti zahtjev za produženje. Ostali će mjesec dana prije isteka primiti mail, zbog čega je važno da je njihova email adresa ispravna. Do trenutka brisanja domene, korisnicima se šalje ukupno pet mailova.
Kod domena koje su postale naplatne (jer njihov naziv ne odgovara imenu tvrtke ili organizacije) nakon obavijesti (na koju se bilo moguće žaliti) uslijedilo je produživanje domene transferiranjem u naplatnu uz uplatu preko nekog od registrara domena poput Avalona.
I ova skupina mogla bi biti u problemu ukoliko mailovi zapisani u registru domena nisu točni, jer tada nije mogla primiti obavijesti o prelasku u naplatni model.
Korisnicima kojima domena istekne ostaje 15 dana aktivnosti domene nakon roka isteka i još 15 dana tijekom kojih je domena neaktivna (tj. ne može se pristupiti stranici) nakon čega se domena briše ukoliko se korisnik ne javi i obavi potrebnu proceduru
Broj korisnika koji nemaju točne email adrese zajedno s brojem onih koji nisu ažurirali svoje podatke (što ne znači da su netočni) iznosi preko 10.000 što u najgorem slučaju znači da bi toliko domena moglo s vremenom biti izbrisano.