Hrvatska se polako okreće web trgovinama, ali je strah od plaćanja putem interneta još uvijek snažno prisutan - zaključak je koji proizlazi iz niza predavanja održanih na dvodnevnoj konferenciji Webmarket o online trgovini održanoj u organizaciji Allianz directa u buzinskom hotelu Aristos na jugu Zagreba.
Sudionici konferencije pokazali su interes za pokretanje web trgovina, a predavači su uz obradili temu iz pravnog, marketinškog, kartičarskog, sigurnosnog i niza drugih aspekata, pri čemu su neki konferenciju doživjeli kao priliku za predstavljanje svojih proizvoda usko vezanih uz web trgovine.
Unutar niza prezentiranih i spominjanih podataka pokazale su se i brojne hrvatske specifičnosti, među kojima vrijedi istaknuti da veliki broj ljudi radije plaća određeni proizvod ili uslugu putem internet bankarstva nego online putem kartica - osim u slučajevima kad se radi o web trgovinama koji imaju veliki promet iz inozemstva poput hotelskih siteova ili stranica Croatia airlinesa.
Govoreći o budućnosti hrvatskog e-tržišta Robert Ravenšćak iz Odbora za razvoj i promociju e-trgovine pozvao je sve zainteresirane da se uključe u rad odbora koji djeluje u sklopu HGK.
Bilo je zanimljivo vidjeti i prezentacije tvrtki poput Konzuma, čije iskustvo na internetu je pokazalo kako im se više isplati promovirati svoj web shop preko klasičnih kanala (televizija, letci) nego putem interneta - što je dio okupljenih zbog vjerovanja kako je online oglašavanje najbolje za promociju online usluga protumačio izborom krivih marketinških kanala na internetu.
Prema istraživanjima koji su predočili predstavnici Webteha, web trgovine zabilježit će sljedećih godina znatan rast prihoda. Njihova tvrtka još 2004. godine ostvarila je promet od 10.000 eura da bi prošle godine on iznosio tri milijuna eura, dok je iznesena i gruba procjena kako je promet u Hrvatskoj prošle godine iznosio 15 do 20 milijuna eura.
Svi oni kojima je zanimljiva ova tema, u regiji uskoro mogu pronaći još jednu ovakvu konferenciju - 22. do 24. travnja u Subotici će se održati konferencija E-trgovina 2009.
Vlasnici webshopova pozvani u Odbor za razvoj i promociju e-trgovine u HGK O budućnosti e-trgovine u Hrvatskoj na konferenciji govorio je voditelj Odbora za razvoj i promociju e-trgovine u HGK Robert Ravenšćak. Cilj Odbora je djelovanje kroz zajedničke aktivnosti koje će utjecati na standardiziranje web trgovina, promjenu stavova i navika kupaca te brži rast i razvoj prodaje putem interneta, naglasio je Ravenšćak, te pozvao sve vlasnike web trgovina da se pridruže Odboru u daljnjem radu. Članice Odobra imat će mogućnost pravovremeno oblikovati mlado, ali perspektivno, hrvatsko e-tržište, približiti ponudu kupcima, ojačati brend i vjerodostojnost svoje web trgovine ali i povećati vlastitu online prodaju zajedničkim marketinškim aktivnostima |