Nije uspio s web trgovinom, pa svu energiju ulaže u tehnološki blog

Nije uspio s web trgovinom, pa svu energiju ulaže u tehnološki blog

Vlasnik web trgovine Fisher-shop Saša Fišter objavio je na Twitteru kako je zatvara zbog recesije, što je poslužilo kao dobar povod da mu mailom postavimo nekoliko pitanja.

1) Kad je startao Fisher-shop?
Ideja je postojala od 2008.g. kada sam kupio svoj prvi iMac. Nekoliko mjeseci kasnije, jednostavno sam se zaljubio u Apple i pala mi je na pamet luda ideja. Želio sam prodavati Appleove proizvode, iako nisam imao apsolutno nikakog iskustva sa tvrtkom, niti poslovanjem, a niti previše znanja o Appleu. Nakon nekoliko telefonskih poziva i mailova, pala je odluka i 01. travnja otvorio sam obrt. Nakon toga radio sam na dogovorima oko stranice i u kolovozu 2009. godine je pokrenut www.fisher-shop.hr. Kasnije sam saznao da je Apple osnovan 01.04.1976. :))

2) S kojim ste se sve problemima susreli u poslovanju? (tj. zbog čega zatvarate internet trgovinu - pad kupovne moći kupaca, nedovoljan interes za kupnju preko interneta, konkurencija, teže poslovanje iz Varaždina... )
Problema je bilo kojekakvih. Prvo, nisam imao nikakvih prijašnjih iskustva sa tvrtkama, nisam znao kako napraviti račun, nije mi bio jasan PDV, i još hrpa drugih sitnica. Sve sam učio sam, i mogu reći da je bilo sve samo ne lako. Drugi problem je što nisam bio posve usredotočen na tvrtku. Naučio sam kako je jako važno posvetiti se poslu 110 posto. Tvrtka je kao cvijet, ako ga ne zalijevate, uvenut će. Treći problem su bile zlouporabe kartice zbog kojih sam više bio u kontaktu sa bankom nego sa dobavljačima. Uspjeli smo sve izgladiti, no to oduzima puno vremena i energije. Kada to gledam sa druge strane, istina je da je pala kupovna moć kupaca, no ljudi i dalje kupuju računala koja koštaju i preko 18,000.00 kn (gotovinom!). Poslovanje preko interneta, bilo iz Varaždina ili bilo kojeg drugog grada, mislim da ne predstavlja problem, jer se ionako sve šalje kurirskim službama. A što se tiče konkurencija, ona je zdrava za svaki posao, zar ne?

3) Što je bilo ključno za odluku o zatvaranju?
Vjera. Prestao sam vjerovati u tvrtku, a kako možete uspjeti u nečemu ako u to ne vjerujete? Znam da će neki sad misliti “Kako može prestati vjerovati u tvrtku, a nije ni počeo raditi kako spada”. Ja sam čovjek koji vjeruje svom instinktu, i ako osjetim da to nije to, znam da je vrijeme da tražim dalje. (Ne razumijemo kakve ovo ima veze s porukom na Twitteru i recesijom, op. rep.hr) Morate naći ono u što iskreno vjerujete. Kasnije je stigla i nova ideja o blogu, i sva energija je preusmjerena na ZIMO. Nikad nisam vjerovao u nešto tako snažno kao u ZIMO i stvarno sam uvjeren da ćemo uspjeti.

4) Imate li druge projekte osim ove web trgovine?
Biznis je zaraza. Jednom kada uđete u taj čudesni svijet uspona i padova, veselja i razočaranja, teško je izaći. Zadnjih tri mjeseca intenzivno sam radio na ideji o blogu ZIMO. Sa dugogodišnjim prijateljem, i sada poslovnim partnerom, realizirao sam tu ideju. Nakon samo 2 mjeseca rada, brojimo 6 članova ZIMO tima i svi snažno vjerujemo u tu ideju. Rezultati su već sad premašili naše prognoze od prije 3 mjeseca, a još nismo ni počeli. Sve što sam naučio radeći sa fisher-shop-om, primjenjujem na ZIMO, a vjerujte, naučio sam mnogo na svim tim silnim neuspjesima. U ovaj projekt ušao sam puno pametnije i sa jasno definiranim ciljem.

5) Hoćete li pokušati prodati Fisher shop?
Razmišljao sam o tome, i ako se ponudi dobra prilika prodat ću ga. Možda ne kao fisher-shop, već prije samo dizajn i cms, koji netko može primijeniti za svoj budući web-shop.

6) Što biste preporučili onima koji planiraju pokrenuti web trgovinu u Hrvatskoj?
Krenite i nemojte čekati da se stvari poklope, jer to nećete dočekati. Pripremite se na brze uspone i još brže padove. Budite hrabri. Nikada nemojte odustati ako u to vjerujete 110 posto. Probajte naći poslovnog partnera, jer sam donositi odluke je nešto najteže. Učite na greškama.