Panel o mobilnom plaćanju održan je danas u Zagrebu u organizaciji norveške tvrtke Auka.
Na panelu su sudjelovali Dalibor Kurtović, direktor transakcijskog bankarstva i izvršni direktor operativnih poslova Addiko banke; Nikola Kapraljević, glavni direktor operacija u Infinumu; Izet Ždralović, suosnivač i član upravnog odbora Microblinka; Sara Rasmussen, voditeljica globalne prodaje u Auki; te Daniel Döderlein, osnivač i izvršni direktor Auke. Posebnu prezentaciju o stanju tehnoloških promjena i nadolazećim trendovima održao je poduzetnik Ivo Špigel.
Preduvjeti za uvođenje mobilnih plaćanja u Hrvatskoj već postoje: mobilni širokopojasni internet dostupan je širom zemlje a pametni telefoni prevladavaju kod korisnika. Tržište financijskih usluga posve će se otvoriti širom EU pred kraj sljedeće godine te će omogućiti tvrtkama koje dosad nisu nudile bankarske usluge da ih ponude građanima. Imaju li banke u Hrvatskoj razloga brinuti se zbog mogućeg dolaska tehnoloških giganata koji bi mogli preuzeti njihovo poslovanje s građanima?
To su samo neki od faktora koji će utjecati na razvoj tržišta mobilnih plaćanja u Hrvatskoj, a o kojima se razgovaralo na panelu. Predstavnici hrvatskih banaka, financijski stručnjaci i predstavnici tehnoloških tvrtki koje rade s financijskim sektorom raspravljali su o izazovima koji okružuju temu razvoja sustava mobilnih plaćanja i digitalnih bankarskih usluga.
Daniel Döderlein, osnivač, izvršni direktor Auke i jedan od vodećih fintech influencera rekao je: "S obzirom na sve preduvjete koji su u Hrvatskoj uspostavljeni, vrlo je izgledno da će sustavi mobilnih plaćanja biti vrlo uspješni. Banke u skandinavskim zemljama predstavile su vlastite sustave mobilnog plaćanja a i sustavi poput AliPaya u Kini izuzetno su uspješni; naime, mobilno se plaćanje, kao usluga, koristi mnogo više i češće od mobilnog bankarstva, i to svaki puta kada želimo nešto platiti što bismo inače platili karticom ili u gotovini. Banke koje su uvele uspješne sustave mobilnog plaćanja u početku su bile vrlo hrabre i to je rezultiralo uspjehom".
Dalibor Kurtović iz Addiko banke komentirao je: "Iako mnogi korisnici još uvijek šalju gotovinu svojim prijateljima, za banke postoji velik potencijal upravo u razvoju raznih vrsta proizvoda vezanih uz mobilna plaćanja. Već surađujemo s određenim fintech tvrtkama i planiramo još više širiti tu suradnju u izradi inovativnih, kreativnih rješenja. Siguran sam da su naši korisnici spremni za uvođenje sustava mobilnih plaćanja. Kritična masa već postoji, posebice među mlađom generacijom koja očekuje rješenja za mobilna plaćanja i njihovo što ranije uvođenje".
"Korištenje mobilnog bankarstva je u porastu u Hrvatskoj ali ne radi se o sustavima mobilnih plaćanja na način na kojih ih definira Auka i na način na koji su postigli uspjeh u drugim zemljama poput Skandinavije i Kina. Ovo je pravo vrijeme za razgovor upravo o ovim temama. U posljednje vrijeme primjećujem mnogo potencijala u vidu kreativnog razmišljanja kod banaka – banke postaju hrabrije, predstavljaju nove brendove i usluge, mijenjaju filozofiju svojeg poslovanja i proizvoda. PSD2 je također velika prilika i za sve banke jer otvara mnoge potencijale njima samima", naglasio je Izet Ždralović (Microblink).
"Tijekom posljednjih nekoliko godina situacija u Hrvatskoj mijenjala se vrlo brzo. Banke sve više razmišljaju o digitalnim uslugama i vjerujem da ćemo vidjeti značajne promjene na tržištu; one moraju odlučiti kako se žele pozicionirati i žele li pružati samo infrastrukturu ili i usluge koje počivaju na toj infrastrukturi, poput usluga plaćanja", rekao je Nikola Kapraljević (Infinum).
"Cijelo društvo ostvaruje značajne prednosti kada se prigrli digitalna ekonomija te, posebice, kada digitalno bankarstvo i mobilna plaćanja prevladaju. Gotovinu je lako izgubiti, ona doprinosi sivoj ekonomiji i nudi manju razinu sigurnosti, te je također i manje praktična turistima koji dolaze u zemlju. Digitalna su plaćanja sigurnija i, kao što smo vidjeli u Skandinaviji, građanima daju višu razinu kontrole nad vlastitim financijama", zaključio je Daniel Döderlein.
Istraživanje provedeno među hrvatskim bankarima pokazalo je kako samo 18% bankara vjeruje da su njihovi digitalni kanali dovoljno dobri da će se moći oduprijeti konkurenciji na području financijskih usluga koja bi mogla doći u vidu Googlea ili Applea.