Završena četvrta EDIT CodeSchool

Završena četvrta EDIT CodeSchool

Četvrta generacija EDIT CodeSchoola, najveće škole programiranja u Hrvatskoj, uspješno je završena današnjom dodjelom nagrada.

Ova besplatna škola koju u Splitsko-dalmatinskoj županiji organizira ICT županija, sastojala se od nekoliko tečajeva namijenjenih učenicima sedmog i osmog razreda osnovne škole te srednjoškolcima. Oni koji su učili osnove razvoja umjetne inteligencije, korištenjem neuronskih mreža i računalnog vida, u sklopu tečaja izradili su inteligentne web aplikacije s područja njihovog interesa, a oni koji su pohađali tečaj HTML-a, CSS-a i JavaScripta naučili su kako samostalno razviti vlastitu web stranicu.

Kao vrhunac programa, s ciljem pripreme učenika za znanja koja mogu voditi skorom zaposlenju u IT sektoru ili kao vrhunska priprema za daljnji razvoj na studijima računarstva, razvijen je srednji i napredni program učenja JavaScript, frameworka i naprednog razvojnog okruženja. Kvalitetu programa pospješila je i vlastita edukacijska platforma EDIT CodeSchool-a edit.dalmacija.hr namijenjena za provođenje programa koje pohađaju polaznici. Na njoj su tako postavljeni svi nastavni materijali, predavanja, domaći radovi i primjeri za učenje putem kojeg tim prati napredak u znanju polaznika.

U sve četiri generacije sudjelovalo je ukupno 2000 učenika. Tijekom ove školske godine EDIT CodeSchool pohađali su učenici 11 osnovnih i 15 srednjih škola iz devet gradova i općina s područja Splitsko-dalmatinske županije.

Anja Kvarantan, koordinatorica aktivnosti EDIT CodeSchool-a, ponosna je što je projekt uspješno realiziran u unatoč trenutnim okolnostima.
"Drago mi je što smo uspjeli okupiti i privesti kraju četvrtu generaciju EDIT CodeSchool-a koju je i ove godine upisalo preko 400 učenika i u kojoj je sudjelovalo preko 20 škola diljem Splitsko-dalmatinske županije" – kazala je Kvarantan u prostorijama Predinkubacijskog IT centra Splitsko-dalmatinske županije na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje.

Osnovama programiranja učenike je podučavalo 35 certificiranih EDIT profesora, a zahvaljujući entuzijazmu vrsnih koordinatora, dr.sc. Saše Mladenovića s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Split i profesora Ante Bartulovića iz III. gimnazije Split, ova je priča itekako dobila smisao.

Ante Bartulović, voditelj EDIT CodeSchoola za srednje škole kazao je kako je ove godine bilo prijavljeno više od 40 radova u tri kategorije - osnovna, srednja i napreda.

"U naprednoj kategoriji djeca od 16-17 godina u stanju su napraviti kompletnu aplikaciju, što je zavidna razina znanja i iskustva koju steknu radom na ovom projektu. Cijela priča oko EDIT CodeSchoola je jako pozitivna jer omogućava djeci različitih škola, koje u svom školskom programu rada nemaju programiranje, da se s njime susretnu i steknu vještine za koje ne bi ni znali da su talentirani" - istaknuo je Bartulović.

Za rast i razvoj projekta zaslužni su i članovi radne skupine za osnovne škole, Divna Krpan i Goran Zaharija sa Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, te članovi radne skupine za srednje škole, Ana Oreb iz III. gimnazije, Matej Kožica i Ivan Lukšić. Posebna crtica krije se iza priče studenata Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Kožice i Lukšića koji su od polaznika EDIT CodeSchool-a postali članovi radne skupine i mentori-predavači ECS-a. 

Zahvaljujući organizaciji i podršci Damira Brčića, voditelja cijelog projekta ICT županija, učenici Splitsko-dalmatinske županije dobili su ulaznicu u svijet IT-a.

"EDIT Code School je program koji se provodi unutar projekta ICT županija s ciljem da što više pojača naš IT sektor kao jednu od najperspektivnijih grana čiji je glavni problem nedostatak kvalificiranih kadrova. Zato smo u okviru ICT županije i pokrenuli EDIT CodeSchool prije četiri godine sa željom da naše tvrtke kroz naredni period zasta dobiju kvalificirane kadrove. Ti kadrovi, naši novi IT stručnjaci, neće imati potrebu ići vani jer im naše IT tvrtke mogu isporučiti kvalitetne poslove za zaista velike i pristojne plaće ovdje u Hrvatskoj, čime rješavamo puno problema na najbolji mogući način. Ove godine radili smo online i uživo, kako su prilike omogućavale. Bilo je dosta zahtjevno, ali uspjeli smo to odraditi i zadovoljni smo radovima koje su djeca napravila - aplikacijama umjetne inteligencije prateći svjetske trendove" - rekao je Brčić.

Rast cijelog projekta ICT županija i same aktivnosti EDIT CodeSchool-a omogućen je upravo zahvaljujući županu Splitsko-dalmatinske županije Blaženku Bobanu, koji je ovaj program prepoznao i podržao prije ćetiri godine. 

"Tada smo utvrdili da je istinski problem na području naše županije kvalificirani kadar u IT sektoru. Zahvaljujući našem odjelu i njegovu pročelniku Damiru Brčiću, ali i cijeloj županiji, pokrenuli smo EDIT CodeSchool kroz koji je u ove četiri godine prošlo preko 2.000 djece. Oni se već danas školuju i etabliraju za IT stručnjake na području naše županije. Ove godine je bilo 400 prijavljene djece, njih 100 je prijavilo radove, a danas će najbolji biti nagrađeni. Nama je uistinu cilj, da kao najbolja IT škola na području cijele Republike Hrvatske, sustignemo europski razvijene zemlje u kvalificiranim kadrovima za IT sektor. Na taj način, ti mladi ljudi ostat će na ovom području, a etablirane tvrtke koje već postoje na području grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije, vaše za takvim kadrom. Zbog toga je ovo hvale vrijedan projekt kojega ćemo i dalje podržavati i nastaviti još intenzivnije raditi" - poručio je Boban.

Treće mjesto u kategoriji EDIT CodeSchool-a za osnovne škole dijele dva rada, i to Minecraft ili Roblox Branimira Vida Maljkovića iz OŠ Marjan u suradnji s mentorom Borisom Aračićem te Prepoznavanje emocija Luke Krešimira Mihovilovića iz OŠ Majstora Radovana Trogir u suradnji s mentoricom Ana Marijom Sačer.  Drugo je mjesto pak osvojio rad Razvrstavanje otpada učenice OŠ Split 3 Marije Oreb u suradnji s mentoricama Marijanom Polić Kuko i Antoniom Gotovac. Učenica OŠ fra Pavla Vučkovića Sinj Marta Glavan pod mentorstvom Boška Lišnića osvojila je prvu nagradu s radom Pametna Astra.

Srednjoškolci su nagrađivani u čak tri kategorije. Treće mjesto u prvoj kategoriji Osnovni tečaj HTML-a, CSS-a i osnova JS-a osvojio je rad Šah.hr učenica Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Nikoline Vulić i Nore Soldo pod mentorstvom Nikoline Smilović. Druga je nagrada pripala radu Digitalizacija Anime i manga, Lare Berket i Klare Vučovski, učenica III. gimnazije  u suradnji s mentorom Rokom Brljevićem. 
Viktor Bilokapić i Josip Bušelić, učenici Elektrotehničke škole Split osvojili su prvo mjesto s radom e-NERDY pod mentorstvom Marina Ivandića. 

U drugoj kategoriji Srednji tečaj JS-a treće je mjesto pripalo Matei Juginović i Nikolini Reić za rad CroatiaEvents pod vodstvom Nikoline Smilović. Matej Mioč i Jakov Jozić osvojili su drugo mjesto s radom Sklapanje računala u suradnji s mentorom Matejem Kožicom. Najbolji su pak bili Luka Štivić i Antonio Zulim s radom Autobusni sustav pod mentorstvom Ivana Lukšića te su dobitnici prve nagrade.

U trećoj kategoriji Napredni tečaj JS-a osvojena su dva mjesta. Polaznik Luka Klišmanić osvojio je drugo mjesto za rad Društvena mreža u suradnji s Marinom Ivandićem dok je prvo mjesto dodijeljeno Josipi Šaravanji pod vodstvom Ivana Lukšića za rad Oglasnik.

Tri nagrade su također dodijeljene u posebnim kategorijama. Goran Prolić i Ante Prolić dobitnici su nagrade najzrelijeg softverskog projekta s aplikacijom TerraSight. Nagrada za najmlađeg polaznika naprednog tečaja JS-a za srednje škole pripala je Josipi Šaravanji, učenici osmog razreda OŠ Kraljice Jelene u Solinu. 

Saša Mladenović s Prirodoslovno matematičkog fakulteta u Splitu, Laboratorija za umjetnu inteligenciju i voditelja osnovnih škola kazao je kako se u ovoj edukaciji napravio odmak tako što je osim klasičnih web aplikacija, dodana i komponenta umjetne inteligencije.
"Pritom, imali smo poseban izazov - osmisliti program koji se neće naslanjati na dodatnu opremu poput robota, nego da učenici koriste tablete, mobitele i prijenosna računala. Cijeli program se na taj način mogao odraditi online i hibridno uz pomoć nastavnika koji su poticali djecu na kreativnost, zalaganje i rad tijekom dijele ove pandemije kako u redovitoj nastavi, tako i u ovom programu. Iznimno smo ponosni na rezultate koje su djeca ostvarila i mogu slobodno reći da se ne moramo plašiti industrije 4.0 koja se oslanja upravo na ovu inteligenciju", poručio je Mladenović. 

Na dodjeli nagrada, Nola Antić i Darija Brstilo, učenice 7. razreda, kazale su da, iako su zajedno u paru radile svoj projekt, danas se vide prvi put u živo, no lakše bi im bilo da su se prije upoznale. 
"Napravile smo aplikaciju koja može prepoznati pasmine pasa. Izabrale smo tri pasmine i kad bi se učitala, aplikacija bi prepoznala je li to, primjerice, patuljasti šnaucer ili mops. Zadovoljne smo kako smo to napravile" - pojasnile su ponosne učenice.