Program „Gen-D – Nurturing a Digital Future“ pokrenut s ciljem doprinosa digitalnoj transformaciji u obrazovanju, predstavljen je u petak u Beogradu.
Program provodi agencija Propulsion uz podršku Microsofta, a provodit će se u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Bugarskoj i, Albaniji Platforma programa će učenicima u regiji ponuditi sve materijale na engleskom jeziku, a programski partneri radit će na lokalizaciji ponuđenih materijala uz inovativan pristup podržavanju i unapređivanju obrazovnih standarda.
„Microsoft je uvijek spreman podržati svaku inicijativu koja potiče razvoj domaće IT industrije. Ono što smo svi zajedno radili na reformi informatičkog obrazovanja u školama vjerojatno je najvažniji uspjeh na duge staze, jer stvaramo generacije koje će programirati na bliski i jednostavni način. Zato je važno da taj uspjeh pokažemo i dijelimo u cijeloj regiji “, izjavila je Tanja Tatomirović iz Microsofta, voditeljica za komunikacije i filantropiju za 24 zemlje Srednje i Istočne Europe.
Dok se u Hrvatskoj programiranje ne provodi u okviru redovne nastave, učenici u školama u Srbiji uče programiranje od petog razreda, a program nastave informatike u osnovnim i srednjim školama se transformirao u posljednjih nekoliko godina, što ga čini jednim od najuspješnijih u Europi. Do prije nekoliko godina programiranje je bilo samo područje koje se spominje u udžbenicima za osnovne i srednje škole u Srbiji. Danas, riječi "Python" i "Scratch" postale su svakodnevnice lekcija. To su nazivi suvremenih programskih jezika koji pružaju izvrsnu osnovu za ovladavanje vještinama programiranja. Tako svaki učenik ima priliku postati programerom u zemlji u kojoj je IT industrija već godinama jedan od najvećih izvoznika.
Zato će isti model učenja programiranja, koji je u Srbiji razvila Zaklada Petlja, u narednom periodu biti ponuđen u još četiri zemlje regije u okviru programa “Gen-D — Nurturing a Digital Future“. Riječ je o projektu koji će model nastave programiranja u Srbiji ponuditi Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Albaniji i Bugarskoj.
„Ovaj program osposobljava nastavnike i učenike da mudro i proaktivno koriste digitalne resurse kako bi preuzeli kormilo budućnosti svojih života, karijera, ali i cijelih društava u kojima žive. Na početku smo puta koji će zahtijevati tisuće prijeđenih kilometara, mjesece i godine predanog rada i vjerojatno milijune investicija. Svi mi koji smo partneri na početku ovoga puta spremni smo uložiti sve što je potrebno kako bi pomogli mladim ljudima da izgrade bolju budućnost u zemljama šire regije,“ rekao je Darko Soković, izvršni partner za strategiju i razvoj u Propulsionu.
Panel diskusija u Beogradu okupila je stručnjake iz regije kako bi razgovarali o digitalnoj transformaciji i reformi obrazovanja iz perspektive njihovih zemalja. Panelisti su se složili da digitalna transformacija nije samo tehnologija, već poziv na pregled budućnosti obrazovanja i digitalne budućnosti cijelog društva.