Predavanje Caroline Jarret o web upotrebljivosti bilo je najzapaženije predavanje na četverodnevnoj iSite korisničkoj konferenciji u organizaciji Perpetuum Mobilea, koja je završila danas radionicom "Pisanje za web" slovenskog eksperta Vuka Ćosića.
Ovogodišnja iSite korisnička konferencija okupila je, krizi usprkos, oko 150 sudionika. Najvećim dijelom to su sadašnji ili zainteresirani budući korisnici iSitea, vodećeg domaćeg alata za izgradnju i upravljanje portalima. Sudionici su došli iz svih krajeva Hrvatske, od Zagreba do Umaga, Splita, Dubrovnika i mnogih drugih gradova, a po prvi puta pridružili su im se i gosti iz Rumunjske gdje Perpetuum Mobile nakon prvog projekta očekuje daljnje narudžbe klijenata.
Tijekom četiri dana održane su tri radionice – „Nevjerojatna Facebook radionica“, „Uvod u testiranje upotrebljivosti te „Pisanje za web“, dok je u četvrtak, 19. ožujka bio središnji konferencijski dan s predavanjima gostujućih i tvrtkinih predavača.
Glavno predavanje održala je Caroline Jarrett, istaknuta stručnjakinja i konzultantica u sve aktualnijem području nazvanom web upotrebljivosti („Web usability) – izrada i strukturiranje portala na način da posjetiteljima i korisnicima budu što upotrebljivije i razumljivije. Jarrett je između ostalog na primjeru dvije verzije inozemnog bankovnog sitea demonstrirala koliko je važno stranice izgraditi tako da se korisnik intuitivno može snaći na njima, te je svima u dvorani zadala zadatak da pokušaju pronaći gdje je na stranici moguće zatražiti kreditnu karticu a gdje uzeti kredit. "If the users can't use it, it doesn't work" zaključak je koji se provlačio kroz cijelo predavanje.
Osim nje, od gostujućih predavača nastupili su Dejan Restak s pričom o B92.net-u čiji je bio direktor, slovenski web strateg Vuk Ćosić, Nikola Marangunić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu i dvadesetsedmogodišnji Jugoslav Petković, vlasnik najveće slovenske web trgovina „mimovrste“ čiji intervju uskoro donosimo na portalu rep.hr.
Središnji dan konferencije protekao je u izuzetno dobrom raspoloženju svih sudionika, a interes za predavanja je bio najvidljiviji na samom kraju konferencije, kada su u dvorani bili gotovo svi koji su ujutro došli, za razliku od sličnih prilika kada tokom dana dolazi do značajnog osipanja prisutnih.
Umjesto uobičajenih poklona sudionicima kao nagradu za predane anketne upitnike, Perpetuum Mobile je ove godine odlučio povodom konferencije donirati 5,000 kuna udruzi „Hrabro srce“, koju od prije sponzorira licencom iSite proizvoda za potrebe internetske promocije udruge i njezinih aktivnosti.
Posebnost konferencije bila je i najava Perpetuuma o aktivnijoj podršci korisnicima koji izražavaju sve veći interes za tzv. „Web 2.0“ platforme, kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn i YouTube. Ova podrška izrazit će se kroz prisutnost Perpetuuma na ovim platformama, kao i kroz objedinjenu ponudu usluga i rješenja za njihovu poslovnu primjenu, koja će korisnicima biti prezentirana sredinom travnja.
Partneri konferencije bili su Algebra, Gea, Kompass, Moćan i Movens, a medijski sponzori 24 sata, Business.hr, Mreža, PC Chip, Rep.hr i Večernji list digital.
„Iznimno sam zadovoljan pripremom i realizacijom ovogodišnje konferencije“ rekao je Gordan Smuđ, voditelj iSite sektora u Perpetuum Mobileu, i nastavio: „Iskreno, bili smo pomalo zabrinuti za vrijeme priprema i pitali se hoće li se naši uzvanici odazvati u željenom broju, obzirom na negativnu klimu u gospodarstvu i medijima. Dogodilo se, međutim, suprotno. Za konferenciju se u zadnji čas tražila „karta više“ i dvorana je bila puna dobro raspoloženih korisnika i poslovnih partnera. Želio bih zahvaliti čitavom organizacijskom timu, svim Perpetuumovim i gostujućim predavačima, partnerima i sponzorima, te dakako svim našim gostima na ovako dobrom, zanimljivom pa i zabavnom poslovnom druženju.“