Tri hrvatska gaming studija dobila 360.000 eura potpore

Tri hrvatska gaming studija dobila 360.000 eura potpore

Tri hrvatska gaming studija dobila su 359.809 eura sredstava za razvoj igara od natječaja Europske unije namijenjenih podršci razvoju video igara u 2020. godini.

Među 32 izabrana projekta (PDF) su samoborski Pine Studio d.o.o. koji je dobio 150.000 eura ili 50 posto za igru Starless, zagrebačka Intercorona d.o.o. koja je dobila 149.975 eura, odnosno 50 posto vrijednosti projekta za igru Starpoint Gemini 3: Echoes (na fotografiji) i zagrebački Studio spektar d.o.o. koji je dobio 59.834 eura ili 50 posto za igru Ghost Painter.

Hrvatska gaming scena izvrsno je prošla na natječaju, s obzirom da su od pet prijavljenih igara potporu dobila tri. Za sredstva se natjecalo 125 tvrtki iz 26 država (PDF), pri čemu su ispred Hrvatske samo Danska i Švedska s četiri prihvaćene igre, dok Velika Britanija ima tri prihvaćene igre kao i Hrvatska.

Pine Studio u gaming krugovima poznat je po igrama kao što su The Birdcage Series, Faraway Series i The Academy. Kako je objavljeno na stranicama Deska kreativne Europe, njihov kreativni tim čine Boris Barbir, Tomislav Podhraški, Vladimir Koščica (CEO) i Vjekoslav Krajačić.

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu njihovu videoigru Starless ocijenila je sljedećim riječima::

„Smisao je igre detaljan, originalan te predlaže složene likove kao i zanimljive teme, koji su vrijedni istraživanja, ali jednako tako potiču zanimanje modernog igrača. Mehanika igranja videoigre koja predlaže upravljanje izvanzemaljskim bićima, kao i snažna mehanika timskog rada s NPC-ovima, donose sa sobom određenu novinu. Kvaliteta grafičkog i zvučnog dizajna je izvrsna jer uzima u obzir različite stilove za zemaljsku i izvanzemaljsku glazbu, koji se u isto vrijeme dobro slažu s grafičkim stilom svemirskog broda i egzotičnim izvanzemaljskim dizajnom hrama. Vizualni je pristup detaljan i predstavljen je u mnogim modelima. Likovi su relativizirani i raznoliki, imaju bogatu pozadinsku priču, a njihov je dizajn dobro izveden. Razvojni plan i raspored dovoljno su detaljni te pokazuju jasno razumijevanje rada koji je potreban, kao i raspodjelu sredstava iz potrebnih resursa, uključujući dizajn, umjetnost, programiranje, audio, dizajn nivoa i marketing. Svaka ključna točka razvoja videoigre ima realističan popis zadataka koje je potrebno ispuniti u usporedbi s uključenim resursima.“

Intercorona d.o.o. poznata je i kao Little Green Men Games. Igra za koju su dobili sredstva treći je nastavak serijala Starpoint Gemini. Njihov kreativni tim čine Mario Mihoković, jedan od suvlasnika i kreator projekta, Željko Kos, glavni programer i producent projekta, te Danijel Mihoković i Tomislav Mihoković, narativni kreatori DLC-ova (dodatnog sadržaja) projekta. U timu također sudjeluju Darko Macan kao vanjski suradnik, pisac scenarija za baznu igru na koju se nadovezuje ovaj DLC, te Nikola Jeremić, skladatelj iz Srbije, ujedno vanjski suradnik i kreator glazbe za projekt.

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu videoigru Starpoint Gemini 3: Echoes ocijenila je sljedećim riječima:

„Ključne teme pripovijedanja koje zagovara videoigra žanrovski su poznate i trebale bi ispuniti očekivanja publike. Sama priča više se oslanja na istraživanje legende nego na razvoj likova, čija evolucija u nekom trenutku postaje umjetna. Videoigra se oslanja na dobro osmišljen svemir i snažan estetski dizajn kako za vizualne tako i za zvučne sadržaje. Igra također koristi jedinstven pristup u predstavljanju narativnih mogućnosti igračima, pružajući im moguće isječke ishoda te ostavljajući prostor za vlastitu interpretaciju. Korištene tehnologije razvijene su u kreativnom studiju prijavitelja, dok snažne kinematografske namjere pokazuju dobar pristup tehnici otvaranja usana (lip-sync) te cjelokupnoj animaciji. Strategija razvoja izgleda adekvatno i odgovara projektu. Distribucija digitalnim putem odgovara trenutačnim trendovima za ciljanu publiku i žanr te se oslanja na igranje na višenamjenskim platformama. Strategija, ciljane platforme, distribucijske metode i izbor teritorija čine se također odgovarajućima. Iskustvo u uspješnom izdavanju videoigara dokazuje kvalitetu i realnost strategije financiranja tima. Financijska stabilnost i utvrđeni uspjeh IP-a vjerojatno će privući partnere u izdavanju i distribuciji videoigre.“

Tim iza igre Ghost Painter čine Sven Nemet kao voditelj projekta, zadužen za priču i ilustriranje, Zvonimir Barać, autor scenarija i animacije, te Lea Konjetić, u čijoj je domeni glazba. Njihov Studio spektar iza sebe već ima igra kao što su Viktor i Vulki.

Ghost Painter događa se u ranim dvadesetim prošlog stoljeća i vrti se oko depresivnog, umjetnika koji previše pije. Nakon što bude optužen za smrt osobe koju nije ubio, on biježi iz Njemačke  i putuje Europom pod lažnim imenom gdje upoznaje rpe raznih umjetnika i slika u različitim stilovima a svaki stil kojim slika ima različit utjecaj na stvarnost.

Sven Nemet za rep.hr rekao je kako je zahvalan prijatelju Aleksandru Gavriloviću koji im je pomogao oko papirlologije i koji se "u džungli dokumentacije snalazi kao Mowgli".

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu videoigru Ghost Painter ocijenila je sljedećim riječima :

„Ovo je kvalitetna priča s elementima misterije, avanture, zločina i ljubavi. Kvaliteta priče i pripovijedanja te originalnost koncepta vrlo su dobri. Kvaliteta grafike izgleda obećavajuće i stilski jedinstveno. Vizualni pristup predstavljen skicama likova izgleda privlačno. Integracija igranja i pripovijedanja je dobra. Videoigra ima nekoliko inovativnih aspekata – najrelevantniji je onaj koji podrazumijeva da igrači mogu mijenjati stvarnost putem slikanja. Vizualni i grafički pristup izgleda obećavajuće te nudi originalan stil videoigre.

Razvojni plan opisuje očekivane rezultate i procjenu rokova za svaku prekretnicu i to od razvoja do proizvodnje. Priča uključuje europske likove i lokacije koji sadrže velik potencijal prelaska granica. Prijavitelj ima jasnu viziju i plan distribucije, dobro poznaje tržište videigara te prikladne kanale distribucije, posebno one digitalne.“