Novi agregator selektira grupne ponude po kategorijama

Novi agregator selektira grupne ponude po kategorijama

Agregatori grupne kupovine olakšali su pregled velikog broja svakodnevnih ponuda, a novi ide korak dalje i logiranim korisnicima nudi izbor kategorija koje žele pratiti.

Riječ je o web stranici SveJeTu.hr koja se na prvi pogled ne razlikuje od postojećih agregatora, no nakon logiranja pruža mogućnost izbor ponuda po gradovima i po jednoj ili više od deset kategorija čime se korisniku znatno olakšava praćenje mnogobrojnih ponuda na tržištu.

Josipa Korena, jednog od tri pokretača ove stranice, upitali smo nekoliko pitanja vezanih uz sami projekt.

U oglašavanje ćemo uložiti 150.000 kuna

GroupOn je s 2009. godine na 2010. zabilježio rast veći od 2000 posto. U Hrvatskoj je u nešto više od godinu dana nastalo gotovo 30 (27 prema mojim podacima) stranica za grupnu kupovinu. Do kad će se nastaviti ovakav rast?
Nemoguće je odrediti do kada će se nastaviti ovakav rast, ali sigurno je da gore spomenut broj stranica u Hrvatskoj nije gornji limit. Vjerujemo da će se tržište polako početi strukturirati te da će se neke web-stranice specijalizirati za određene kategorije ponuda.

Osim samih stranica već postoji i nekoliko agregatora - po čemu se Vaš razlikuje od drugih i kako mislite privući posjetitelje?
Riječ „agregator“ je dostav nezahvalna. Istina je da SveJeTu agreigra dnenve ponude i da ih trenutno imamo najviše, ali to je samo manji dio priče. Naime, jedna nepregledna lista od 60-100 dnevnih ponuda korisnicima ne daje nikakvu dodatnu vrijednost, a to rade svi drugi tzv. „agregatori“. SveJeTu.hr nudi selekciju svih ponda prema interesima i željama korisnika. Naši korisnici mogu pretraživati sve ponude u gradu u kojem se nalaze prema kategorijama ponuda i željenom minimalnom popustu. Mene osobnu ne zanimaju pedikure i manikure, ali me zanimaju restorani i događanja. Nako što korisnik odabere kategorije koje želi, dobiveni izbor dodatno može sortirati po cijeni, uštedi ili popustu. Takvo iskustvo grupne kupovine ne nudi niti jedna druga web-stranica u Hrvatskoj niti u ovom dijelu Europe. Razvijamo i dodatne funkcionalnosti, a dugoročno planiramo uvesti geo-lokaciju te se orijentirati na mobilne uređaje.

Osim što imamo jednistven proizvod za koji vjerujemo da će sam po sebi privuči korisnike, posjetitelje ćemo privuči kroz online oglašavanje. Medijski mix ne želim otkrivati, ali mogu reći da planirana investicija za oglašavanje samo do kraja ove godine iznosi 150,000 kuna.

Stoji li iza pokretanja samo želja da se pomogne kupcima pri pregledavanja ponuda ili imate i nekekav poslovni plan?
I jedno i drugo. SveJeTu je prvenstveno poslovni projekt u kojeg se ulaže određena investicija, pa je logično očekivati dugoročni povrat investicie, dakle i na prihode i na dobit. S druge strane, misija SvejeTu na kojem se temelji naše poslovanje je upravo to da se kupcima ponudi potpuno drugačije iskustvo u pregledavanju i odabiru dnevnih ponuda. Te dvije stvari ne idu jedna bez druge.

Naš poslovni model je klasični affiliate partneship model sa web-stranicama grupne kupovine. Mi smo na neki način vanjski prodajni odjel za spomenute web-stranice jer im dovodimo i posjetitelje i kupce. Vjerujem da ćemo uspostaviti kvalitetnu suradnju sa većinom web-stranica grupne kupovine, pogotovo nakon početnog perioda kad uvide koliko su posjetitelja i kupaca dobili zahvaljujući SveJeTu.

Imate li iskustva s drugim Internet projektima?
Da. Osnivači SveJeTu su tri internet profesionalca s velikim iskustvom u online poslovanju i u Hrvatskoj i u inozemstvu. Imamo zajedničkog staža u online biznisu od preko 25 godina, ja osobno preko deset godina. Prije nego što sam krenuo u poduzentičke vode radio sam kao Product Manager u Trader Media Eastu u razvojnom centru u Varšavi, prije toga sam bio diretkor internet odjela u Oglasnik.hr, itd. Zadnji projekt koji smo pokrenuli je servis za oglašavanje nekretnina PredanoProdano.com i pokazao se vrlo usješnim. S druge trane, za korisnike su ove informacije nebitne, bitno je kako će im se svidjeti SveJeTu.

Tko je bio zadužen za izradu novog agregatora?
Dizajn je radio mladi web-designer iz Varaždina Mario Janković. Programerski dio i development su odradili naša dva programera, od kojih je jedan i su-osnivač. Web usability, SEO/SEM i analitika su moje specijalnosti, a treći su-osnivač koji je dosta poznat u online industriji zadužen je za prodaju i oglašavanje.

Investicija u razvoj proizvoda iznosila je 113,000 kuna. Uz taj trošak, te prethodno spomenut planirani trošak za oglašavanje, troškove zaposlenika te ostale troškove, računamo na planiranu investiciju od 300,000 kuna do kraja ove godine te pola milijuna kuna za dodatni razvoj i oglašavanje tijekom iduće godine. Sredstva za ovu godinu smo osigurali, kao i djelomično ona i za iduću godinu, a već pregovaramo s potencijalnim „angel investorom“. Obzirom na jedinstven proizvod, planiranu investiciju, te zajedničko iskustvo koje imamo, uvjeren sam u uspjeh ovog projekta.