Sedma hrvatska Funderbeam kampanja - STEMI prikuplja 500.000 eura

Sedma hrvatska Funderbeam kampanja - STEMI prikuplja 500.000 eura

Sedma hrvatska Funderbeam kampanja preko koje startup STEMI želi prikupiti 300 do 500 tisuća eura predstavljena je danas u Zagrebačkoj burzi.

"Bankarski sustav ne može financirati tech firme, pa smo stvorili okruženje koje može" - rekla je u uvodu predsjednica Uprave Zagrebačke burze Ivana Gažić, predstavljajući Funderbeam onima koji još nisu upoznati s tom platformom. STEMI je sedma hrvatska kampanja sveukupno, odnosno peta ovogodišnja, a zadnje četiri prikupile su oko tri milijuna eura.

Okupljenima u Burzi STEMI je predstavio CEO Marin Trošelj, koji je ispričao kako je sve započelo prije par godina kad je nekoliko studenata FER-a kreiralo robota sa šest nogu sličnog pauku, koji je osvojio prvo mjesto na natjecanju Elektroboj. Za diplomski rad napravili su tri puta većeg robota sa senzorom za mapiranje prostor koji se znao spustiti niz stepenice, koji se danas koristi na FER-u u edukativne svrhe.

Sljedeći cilj bio im je napraviti edukativnog robota za što su pokrenuli crowdfunding kampanju i dobili zadatak izraditi 500 komada za njene sudionike, a paralelno s time osvojili su prvo mjesto na Bug Idea Knockoutu što im je omogućilio nastup na CES-u u Las Vegasu. Tu su se po prvi put susreli sa svjetskim kompanijama poput Amazona, Applea i Intela koji su pokazali interes za njihovog robota, pri čemu je došlo do suradnje s Intelom, povećanja proizvodnje i smanjenja troškova.

Osim što su unaprijedili robota, pokrenuli su i edukacijsku online platformu STEMI LAB. Krajem prošle godine  uspjeli su smanjiti troškove proizvodnje za 60 posto i doći do točke u kojoj mogu proizvoditi desetke tisuća komada. Takođe su održali niz radionica i događaja te razmišljali o pronalaska idelnog product-market fita, odnosno usklađivanja svog proizvoda s potrebama tržišta.

Veliku ulogu u tome trebala bi imati STEAM Education as a Service usluga koju su pokrenuli s partnerom u SAD-u i koju su već testirali sa tamošnjim školama u pilot projektu. Ideja ove usluge je olakšati pripremu mladih za tehnološku budućnost i korištenje STEMI LAB-a za različite vrste edukacije u školama, ne nužno u kombinaciji s njihovim hardverom tj. robotom nego i bez njega. Korištenje STEMI LAB platforme misle nuditi školama po povoljnoj cijeni uz potpisivanje ugovora na više godina, a prvi korak bio je spomenuti pilot s 200 licenci.

Kroz sljedeće tri godine plan im je dovršiti prilagodbu proizvoda za škole, povećati broj korisnika i partnera, a potom se fokusirati na profitabilnost. Planovi su im dosta ambiciozni pa za 2024. godinu predviđaju 28 milijuna eura prihoda i veliku dobit, no treba imati na umu kako se radi o projekciji, a iskustvo sa solinskom tvrtkom Include na Funderbeamu je pokazalo da realizacija može biti malo skromnija od planova.

Par riječi o STEMI-ju rekli su i investitori u tvrtku Ante Magzan i Ivana Šoljan, a u publici su se vidjeli trenutni i potencijalni investitori poput Ante Mandića, Ive Špigela, Vedrana Brničevića i drugi. Sami STEMI tim uz Trošelja čine Slobodan Velikić, Vlatko Klabučar, Luka Fuček te Josip i Antun Vukičević. 

STEMI-ju trenutno treba 300 do 500 tisuća eura, što je iznos za koji će dati 6,25 do 10,00 posto tvrtke. U fazi koja - kao i inače - prethodi javnom dijelu prikupljanja sredstava već je prikupljeno 154.000 eura. Više informacija o kampanji koja traje do kraja godine može se pronaći ovdje: Funderbeam.com/syndicate/stemi.