Dobili 1,33 milijuna kuna za neoriginalnu ideju?

Dobili 1,33 milijuna kuna za neoriginalnu ideju?

Tvrtka Make Your Order j.d.o.o. osvojila je krajem prošle godine 1,33 milijuna kuna bespovratnih sredstava, odnosno 84,97 posto ukupne vrijednosti troškova za projekt razvoja njihovog sustava Naruči.

Riječ je o sustavu koji omogućava digitaliziranu narudžbu sa stola u restoranu ili baru. U dokumentaciji natječaja (PDF, redni br. 96), opisano je kako će navedenim projektom prilagoditi povratne informacije vlasnika restorana i gostiju čime će sustav Naruči postati jedinstvena i inovativna aplikaciju na hrvatskom tržištu.

Već ta informacija dobivanja povratnih informacija od korisnika zvuči pomalo zbunjujuća, s obzirom da naziv njihovog projekta („Prilagodba sustava Naruči zahtjevima tržišta i priprema za njegovo lansiranje“ op.a.) sugerira kako on tek treba biti pokrenut, no to nije tako čudno kao činjenica da je projektu dodijeljen solidan iznos kako bi razradio ideju koja je već godinama postoji čak i na hrvatskom tržištu. Doduše, u dokumentaciji se navodi kako bi sustav po završetku projekta trebao predstavljati značajno poboljšanje u odnosu na postojeća rješenja s potencijalom promjene paradigme naručivanja u ugostiteljskim objektima, no upitno je koliko je ta tvrdnja točna, s obzirom da u osnovnom opisu nije ničim potkrijepljena.

Direktor i suvlasnik tvrtke Make Your Order j.d.o.o. je Ante Sarjanović, koji je u medijima svojevremeno spominjan kao HDZ-ov kandidat za ravnatelja HRT-a koji se kompromitirao kad se vidjelo da mu je dio programa napisan u ženskom rodu, na što se pokušao opravdati objašnjenjem da mu je u pisanju pomogla supruga. Sarjanović je i osnivač i direktor zagrebačke tvrtke Plavo more te Chief Business Development Officer u tvrtki Mireo.

Kako bi se provjerilo koliko je sustav Naruči razvijen i hoće li doista ponuditi neke inovacije, Rep.hr je Sarjanoviću, poslao upit uz molbu da navede koje prednosti aplikacija ima u odnosu na slična rješenja na tržištu, ima li već korisnike i ima li web stranicu, no u više od mjesec dana on nije smatrao potrebnim odgovoriti na upit.

Za komentar o tome koliko je neuobičajeno što je tvrtka Make Your Order na natječaju „Inovacije novoosnovanih MSP-ova - II faza“ dobila značajna sredstva za razvoj sustava naručivanja u restoranima i barovima upitali smo Andriju Frinčića, direktora tvrtke Implementacjia snova, čiji se DaShef prodaje i koristi već nekoliko godina.

ANDRIJA FRINČIĆ: MISLIM DA MAKE YOUR ORDER NE MOŽE PONUDITI NIŠTA INOVATIVNO 

„Uopće mi nije namjera ulaziti u načine na koji su prijave bodovane, i na koji su dodijeljena sredstva, ovdje bih komentirao samo inovativnu stranu rješenje. S obzirom na to da Implementacija snova već neko vrijeme manje ili više uspješno navigira HORECa sektorom, mislim da ponešto znamo o tome.

U proteklih pet godina na tržištu su se više ili manje uspješno predstavila razna rješenja koja omogućavaju naručivanje u barovima i restoranima. DaShef je predstavljen prije gotovo pet godina i već je u toj ranoj verziji omogućio da se hrana ili piće mogu naručiti ili s tablet računala ili s mobilnog telefona. Nešto kasnije se na tržištu pojavilo nekoliko digitalnih jelovnika uglavnom stranih firmi. Prije tri godine tržištu je predstavljen McTabb, pametni stol s ugrađenim tabletima s kojih su gosti mogli naručiti hranu i piće.

Prošle godine je poprilično ozbiljan iskorak u HORECa sektoru napravio Grga, koji je početkom godine uveo i mogućnost naručivanja u manjem broju lokala. I konačno ove godine je mala tvrtka TAP solutions iz Velike Britanije počela s pilot projektom naručivanja i upravljanja plaćanjem računa na 20 restorana u Egiptu. Svaka od ovih firma ima ili je imala različiti poslovni model i oslanjala se ili na mobilne ili na web aplikacije. Možemo slobodno reći da su kroz razna rješenje testirane i razne tehnologije i razni poslovni modeli tako da mislim da je poprilično teško da bilo tko u ovom trenutku, uključujući i Make Your Order može izaći s nečim spektakularno novim. Isto tako ako pogledamo uspješnost bilo kojih od konkurenta, koji uglavnom ili životare ili su propali, mislim a je poprilično teško povjerovati da će i ova tvrtka ostvariti neki značajniji poslovni rezultat, jer se radi o tržištu koje je izuzetno konzervativno i zatvoreno – ne samo u Hrvatskoj, već i globalno. Uglavnom mislim da Make Your Order, ne može ponuditi ništa inovativno, a i je već u ovoj fazi osuđen na životarenje ili čak i propast, stoga mislim da se tih gotovo 1.300.000 kn moglo puno pametnije investirati. 

Naravno uvijek postoji mogućnost da ekipa iz Make Your Order zna nešto što mi u proteklih šest godina nismo naučili ili vidjeli na tržištu i da će oni rasturiti.. I ja ću se tada vrlo rado posipati pepelom.“ – rekao je Frinčić za rep.hr